USA kinosid kummitas nädalavahetusel väga edukalt esinenud õudusfilm "Kurja kutsumine 2" ("The Conjuring 2"), mis teenis üle 40 miljonilise eelarve juures esimeste päevadega tagasi kohe needsamad 40 miljonit dollarit. "Warcraft: Alguse" väiksed numbrid on küll ehmatavad, aga ülemaailmne mõnepäevane kassatulu tõestab, et vahel pole eduks vaja meelitada ainult USA publikut, vaid ka kõiki teisi. "Warcraft: Algus" põhineb samanimelisel videomängul, millest sündis ka miljonite inimeste poolt üle kogu maailma mängitav massirollimäng "World of Warcraft". Mängu aastatepikkune rahvusvaheline edu ja mängustuudio Blizzardi usaldusväärne kaubamärk tõi filmi vaatama nii mänguhuvilised, mängurid kui ka need, kes on mängudega kokku puutunud ainult põgusalt. Praeguseks on "Warcraft: Algus" nii USA kui ka muu maailma peale kokku korjanud üle 286 miljoni dollari. Kui filmi edu jätkub USA-st väljaspool sama tempokalt, siis võime oodata filmile ka järge.

"Warcraft: Algus" on olnud seni kõige edukam Hiinas ja Venemaal, kuid sellesse nimekirja võib lisada ka Eesti, sest nähtavasti on kodumaise publiku seas neidki, kes armastavad videomänge, tunnevad huvi suurejoonelise fantaasia vastu või keda suutis filmi reklaamikampaania ära veenda. "Warcraft: Algus" teenis Eestis avanädalavahetusel 107 199 eurot ning tõusis sellega üheks 2016. aasta Eesti edukaimaks avanguks.

Miks ei saatnud "Warcraft: Algust" USA-s edu? Võimalik, et oma rolli mängisid ka kriitikute hävitavad hinnangud. Kõige selgem põhjus saab olla ainult suve suurfilmide ilmselge üleküllus. Rahvas on hakanud valima, mida kinno vaatama läheb. Eelistatakse superkangelasefilme mitte "Alice Imedemaal" järge ega veel ühte suurt efektiderohket fantaasiafilmi. Videomängudel põhinevatel fimidel on väga halb maine, sest enamjaolt on need loodud kassatulu silmas pidades ning igasugune kvaliteet ja algmaterjalisse austusega suhtumine on jäetud kõrvale. Publik on ettevaatlik, sest suur osa nendest armsatavad mänge ja keegi ei taha, et miski rikuks nende mainet.

"Warcraft: Alguse" tegelik edu mujal maailmas tuleneb tõigast, et Hiinas ja Venemaal mängitakse väga suurel hulgal võrgupõhiseid mitmikmänge ja massirollikaid (MMO - massively multiplayer online game) ning seesama publik suundus ka huvist filmi vastu kinno. Eesti edu on samamoodi põhjendatav - "World of Warcraft", Blizzard ja "Warcraft" on tuntud nimed ka nende jaoks, kes pole kunagi konkreetse mänguga kokku puutunud. Lisaks pole suuri lahinguid täis filme kunagi liiga palju. Viimaste suurejooneliste fantaasiafilmide hulgas olidki näiteks "Lumivalgeke ja kütt" ja "Egiptuse jumalad". Sellest on ilmselgelt vähe ning rahvas soovib enamat.

Videomängud on populaarsed ning isegi kriitikud ei suuda fänne kinodest eemale hoida. USA-s see õnnestus, aga Eestis ja Hiinas mitte.