"Warcraft: Algus" teenis viie päevaga Hiinas rohkem kui näiteks "Kung Fu Panda 3" ja "Star Wars: Jõud tärkab" terve Hiina kinodes veedetud aja jooksul. "Kung Fu Panda 3" teenis 154 miljonit ning "Strar Wars: Jõud tärkab" 124 miljonit. "Warcraft: Algus" on nüüdsest Hiina aasta edukaimate filmide edetabelis kuuendal kohal. USA-s jäi film alla hirmutajale "Kurja kutsumine 2" ning kõik teenitud numbrid on seni olnud väga nõrgad.

Mis oli Hiinas teistmood? Siin on 10 põhjust.

1. "Warcrafti" ja "World of Warcrafti" ("WoW") mängustuudiol Blizzard on Hiinas avatud mitmed allüksused ning suur osa stuudio kõige populaarsematest mängudest on ka hiina mängurite lemmikud. 2005. aastast peale on "World of Warcraft" olnud üks kõige populaarsemaid lääne massirollikaid aasias ja Hiinas. "World of Warcraftil" oli eelmise aasta maikuu andmetel kokku 5,5 miljonit mängijat. Praegu on see number kindlasti kahanenud ning see on ka põhjus, miks Blizzard ei tee enam mängijate statistikat avalikuks. Hiinas on mängijate arv umbes 688 000. Kõik see tähendab, et mänguseeria on tuttav ka neile, kes pole "Warcrafti" või "World of Warcrafti" kunagi mänginud.

2. Edukas filmistuudio ja -levitaja Legendary Entertainment finantseeris ja produtseeris "Warcraft: Alguse" koostöös Hollywoodi suurstuudioga Universal Studios. Legendary avas Hiinas ka allüksuse Legendary East ning 2016. aastat saadik on Legendary osa ka Hiina korporatsioonist Wanda Group. Legendary looja Thomas Tull mõistis, et ainuke viis muuta film edukaks ka maailma suurima rahvaarvuga riigis, on teha koostööd sealsete kohalike partneritega ning nüüd on see kõik end ära tasunud.

3. Legendary tegi koostööd nelja Hiina firmaga, sest 160 miljoni suurune eelarve kutsus ligi päris mitmeid asjast huvitatud osapooli. Nendeks olid levituspartner China Film Group, meediagigant Tencent, levitaja Taihe ja reklaamikampaania taga seisnud Huayi Brothers Media.

4. Filmi produktsiooni ümber koondati sponsoritena 26 brändi. Nende hulgas olid Lenovo, Intel, Jeep jpt.

"Warcraft: Algus"

5. "Warcraft: Alguse" Hiina linastumisaeg oli sama, mis Põhja-Ameerikas ja mujal maailmas. Hiinas oli samal ajal aga riigipüha, mis tähendas, et töölt vaba päeva saanud inimesed suundusid kõik kinno.

6. Legendary turundusmeeskond Londonis ja Pekingis andsid endast kõik, et jätta Hiina turul filmist märk maha. Rohkem keskenduti internetikampaaniatele ning välja anti Hiinale ainualaadseid treilereid.

7. Legendary andmenalüüsi osakonna toetus reklaamikampaaniale tagas selle, et film oli populaarne ka väljaspool Hiina suurlinnu.

8. Tuntud ettevõte Mtime vastutas filmi promo eest - mänguasjad jne. Nad on seda varasemalt teinud ka Marveli filmide jaoks.

9. Legendary on Hiina korporatsiooni Wanda Group allüksus, aga viimane on omakorda ka maailma suurima kinoketi omanik. Hiinas on 39 000 kinoekraani ning 67% nendest linastus ka "Warcraft: Algus". Wanda Group panustas treileritesse, plakatitesse ja muudesse promomaterjalidesse kõikides nende kinodes.

10. Turundusmeeskonda kuulus ligi 40 inimest, kelle hulgas olid levitajad, brändid, andmeanalüütikud, sotsiaalmeedia partnerid ja korporatsiooni esindajad.