Alkohol ja teised mõnuained küll toovad une, kuid selle kvaliteet on halb. Hommikuti tuleb seejärel suur hulk kohvi tarbida, et ennast kuidagiviisi üles äratada.

Õnneks on olemas ka mitmeid loomulikke tehnikaid, mille kasutamine tervist ei kahjusta. Võid neist ka mitut korraga praktiseerida, see kindlustab veelgi kiirema uinumise.

1. Ära tööta voodis.

Paljud meist võtavad töö voodisse kaasa. See aga seob voodi ajus tööstressiga ning iga kord, kui ennast linade vahele libistad, tekib ajus teatud hulk negatiivseid emotsioone.

2. Keeruta varbaid.

Tegemist on lihtsa lõõgastumistehnikaga ning sellega võib alustada kohe, kui oled voodisse pugenud. Loe varbaid keerutades seitsmeni, siis puhka. Tee pingutavaid ja lõõgastavaid liigutusi vaheldumisi ka säärte, reite ja kaelaga. Need väikesed harjutused viivad su mõtted uinumisraskustelt eemale.

3. Maga alasti.

Alasti magamisel on palju plusse, kõik need tekitavad parema une. Üks peamisi põhjuseid on keha parem termoregulatsioon.

4. Ära võta nutitelefoni voodisse kaasa.

Nutiseadmete ekraani valgus tekitab unetust, mõjutades melatoniini-nimelise hormooni vabanemist. See on aga aine, mis aitab uinuda.

5. Vähem müra ja valgust.

Kui võimalik, tee magamistoast täiesti vaikne ja pime paik, mida kasutad ainult magamiseks. Kui sind und oodates ümbritseb samasugune keskkond nagu terve päeva vältel, on uinumine tõeliselt raske ülesanne.
Soovitus lapsevanematele: kindel magamisaeg, mida laste puhul rakendate, annab teile endalegi võimaluse rahulike hetkede nautimiseks.

6. Lase kujutlusvõimel lennata.

Kujutle end rahulikku ja lõõgastavasse keskkonda. Kui oled end seal sisse seadnud, jaluta kujutluses ringi, et asi tõepärasem tunduks. Selline visualiseerimine aitab sul pingelisest päevast kenasti rahulikku unne triivida.

7. Hoia magamistuba jahedana.

Magades kehatemperatuur langeb. Selleks, et keha saaks korralikult maha jahtuda, hoia magamistuba jahedana, kuid mitte nii külmana, et see ebamugav tunduks.

8. Pihusta toaõhku meeldivaid lõhnu.

Aroomiteraapiat on kasutatud sajandeid ning see aitab lõõgastuda. Samamoodi nagu rahulike kujutluspiltide visualiseerimine, millest eespool juttu oli.

9. Võta melatoniini.

See on ainus sissevõetav aine meie nimekirjas. Täiesti ohutu kehaomane aine, mis soodustab uinumist. Melatoniini toodetakse inimese ajus ning see on uinumiseks hädavajalik hormoon, andes ajule märku, et päevavalgus kaob ja pimedus on saabumas.

10. Kahekesi magades püüdke leida parim poos.

Mõnikord segab und see, kuidas su partner voodis käitub ja mida ta teeb. Kui armastate üksteise kaisus magada, sea oma pikad juuksed nii, et need partneri näole ei laotuks.


Allikas: diply.com