Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul kirjeldab Youtube’i kasutusuuring päris hästi seda, mis noori tegelikult huvitab ning kuhu kogu ühiskonna meediatarbimine liigub. “Noored tunnevad vajadust olla pidevalt võrku ühendatud ning televiisor seda ühepoolse kommunikatsioonikanalina ei paku, rääkis Aron.

Uuringust selgus, et 45% Youtube’i videokeskkonna kasutajatest jälgis samal ajal paralleelselt ka televiisorit või mõnda muud meediaseadet.

“Inimesed vajavad järjest rohkem ja suuremaid doose uut infot korraga. Tähelepanuvälp ehk aeg, kui suudetakse ühele asjale keskenduda väheneb ning vaja läheb rohkem stiimuleid. Mitme asja korraga tegemine, kasvav infomaht- ja tarbimine põhjustab osadele stressi, kuid võib olla ka inimevolutsooni järgmine etapp,” ütles Aron.

Uuringu kohaselt on arvuti 53 protsendiga peamine vahend, millega Youtube videokeskkonda vaadatakse ning 33 protsenti kasutab selleks nii arvutit kui nutitelefoni. “Telefoni ja tahvelarvuti tähtsus põhilise meediaseadmena kasvab ning nende ekraanid muutuvad suuremaks,” prognoosis Tele2 tootedirektor.

Uuringu kohaselt kasutab 76 protsenti kõigist internetikasutajatest Youtube’i vähemalt korra kuus ning 23 protsenti iga päev. Alla 25-aastastest internetikasutajatest kasutab Youtube’i iga päev 59 protsenti. Uuring põhineb Youtube’i kasutusstatistikal ning TNS Emor 2015. aastal läbiviidud küsitlusel.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena