Mihhail valis ühe Eesti suurima jaeketi oma kogemuste ammutamise kohaks just seetõttu, et ta ise teeb ka esimesi samme toiduäris. „Hakkan kohe Eestisse sisse tooma motiveerivate teadetega kaunites pakendites kummikomme, mis on praegu noorte seas väga popid, aga mida meie turult ei leia,“ rääkis Mihhail, et just vajadus selle toote järele panigi teda asutama oma firmat Tasty Help.

„Mul oli väga huvitav kuulata sellist professionaali nagu on Maxima peadirektor seisukohti. Ta andis mulle soovitusi, kuidas oma toodet Eestis paremini turustada ning soovitas, et alguses piirduksin ma väikese sortimendiga, mida suudan alati saadaval hoida, sest firma mainele on kahjulik, midagi lubada ja siis seda lubadust mitte täita,“ vahendab Mihhail saadud nõuannet.

Teismelised armastavad inspireerivaid komme

Kui võhik võib arvata, et kummikommid on mõeldud vaid lastele, siis Mihhail on teinud juba põhjaliku turu-uuringu ja teab, et tema toote peamine sihtrühm on hoopis noored.

„Peamiselt tahavad just selliseid komme 16-26 aastased noored ja neile pole selle toote juures peamine mitte komm ise vaid point on just nende kommide pakendis,“ täpsustab Mihhail. Motiveerivad kommid oma uhkes pakendis näevad välja nagu magusad ravimipurgikesed. „Neil on vahvad tarvitamisjuhendid, millelt võib lugeda a la „aitab kontoristressi vastu“, „teeb sõbral tuju heaks“ jne. Kommid sõnumiga „tarvitamiseks enne ja pärast seksi“ on minu lemmikud,“ lisab noormees naljatades.

Põnevaks hindas Mihhail ka Maxima peadirektor Vygintas Šapokasega visiiti Maxima uude logistikakeskusesse. „Teadmised sellest, kuidas kaup üldse logistikakeskusest poodi jõuab ja millised nõuded on kaupluses kaupade väljapanekule ja müügile, olid mulle samuti huvipakkuvad. Ja muidugi logistikakeskus ise – see oli superkaasaegne,“ nentis Mihhail.

Mihhaili sõnul oli tal huvitav tutvuda ka e-Maxima tööpõhimõtetega. „See oli väga kasulik info, eriti kui arvestada seda, et teine firma Portnoy, mille juures ma samuti ametis olen tegeleb eriliste ning kaunivärviliste T-särkide tootmisega ning nende müügiga internetis. Ja kuigi meie kaubavalik pole hetkel võrreldav tuhandeid tooteid müüva jaeketi omaga, on mul siiski palju õppida, kuidas turustada tooteid e-poes paremini ja selle kogemuse abil kord isegi oma firma sortimenti laiendada,“ nentis Mihhail.

Õpib oma varalahkunud isa kogemustest

Mihhail teadvustab, et äritegemine pole meelakkumine ja äris peab olema valmis ka kõige hullemaks. Mida see kõige hullem tähendab, seda on Mihhail kahjuks oma nahal tunda saanud.

„Pronksiöö sündmuste tagajärjel langes minu muidu edukast ärimehest isa firmal Venemaa turg tagant ära ja firma läks pankrotti. Kahjuks isa ei toibunudki sellest. Olen tema kogemusest õppinud, et äri võib teha, aga mitte oma elu ja tervise hinnaga. Mina tahan olla selles mõttes oma isast parem, sest nüüd olen mina pere ainuke mees ja minu kohus on vastutada ema ja kahe õe eest. Usun, et töövarjupäev Maximas andis mulle juurde vajalikke teadmisi, et oma äris ja elus edukas olla,“ arvab Mihhail.

Mihhailile jääb Maxima peadirektori varjuks olemine tema viimaseks töövarjukogemuseks, sest kevadel peaks ta gümnaasiumi juba lõpetama. „Soovitan kõigile noortele, et kui teil vähegi avaneb võimalus minna töövarjuks, siis kindlasti tehke seda, sest see on hea viis saada uusi kogemusi ja teadmisi!“

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena