"Assassin's Creed" on Ubisofti mängustuudio üks populaarsemaid videomänge, mida võib omakorda lugeda ka maailma üheks tuntuimaks mänguseeriaks. 2007. aastal alguse saanud seerias on nüüdseks üheksa täismängu ning lõppu veel ei paista. Kui mängude rohkus ja filmi tõenäoline edu on mingi näitaja, siis võime eeldada, et ka filme plaanitakse rohkem kui ühte.

Mänge on alati sidunud üks ja seesama niidistik: 21. sajandi mehe või naise mõistus suunatakse tema ammusurnud esivanema kehasse, et uurida Templirüütlite ja Assassiinide pikaaegset konflikti ning leida iidseid artefakte, mida tuntakse "Piece of Eden" nime all. Need artefaktid võivad valedes kätes muutuda väga ohtlikeks ning Assassiinid jooksevadki seetõttu ajaga võidu, et peatada Templirüütlite poolt kavandatavad maailmavallutusplaanid,

"Assassin's Creedi" mängud on alati silma paistnud kahe elemendi poolest: suur avatud mängukeskkond ning maailma ajaloo erinevates etappides aset leidvad sündmused. Mängud on külastanud Kolmandat ristisõda, 15. sajandi Itaaliat, 1511. aasta Konstantinoopolit, 18. sajandi Ameerikat, 18. sajandi piraatide kuldajastut, revolutsioonist haaratud Prantsusmaad ja Viktooria-ajastu Londonit.

Filmi puhul ei võetud seevastu ette juba tuttavat ajastut ja riiki, vaid pilk suunati täiesti uuele: Hispaania inkvisitsioon 15. sajandil ning peategelaseks pole samuti ühestki mängust tuttav kangelane, vaid täiesti uus karakter Callum Lynch ja tema minevikuversioon Aguilar de Nerha.

Kõik, mida peaksid teadma "Assassin's Creedi" filmi kohta:

1. 65% filmist leiab aset olevikus, 35% minevikus. Filmi minevikustseenid leiavad aset 1491. aasta Hispaanias, kus Fassbenderi kehastatud Aquilar otsib ühte väga olulist artefakti.

2. Fassbenderi kehastatud Callumi kinnipidamisasutus Abstergo kompleks asub Hispaanias vana kiriku all. Seetõttu jääb mulje nagu oleks võttepaik ehitatud vana Hispaania kiriku sisse.

3. Fassbenderi teine tegelaskuju Callum Lynch mõisteti surma. Tema hukkamine siiski võltsiti ning ta viidi hoopis Abstergo salajasse baasi.

4. Abstergo kompleksis on 30-40 patsienti. Kõik need patsiendid, kellega Callum kokku puutub, omavad esivanemaid, kes pärinevad kõikidest eelnevatest "Assassin's Creed'i" mängudest. See on filmitegijate loodud kaval seos filmi ja mängude vahel. Nii et esimesest osast tuntud Desmond Miles ehk Altaïr ning teistest mängudest pärit itaallane Ezio, indiaanlane Connor, piraat Edward Kenway, templirüütel Shay, prantslane Arno Dorian ning Jacob ja Evie Frye võivad samuti filmist läbi käia.

5. Callum läheb filmi jooksul ajas tagasi rohkem kui kaks korda. Mängudes viibisime suurema osa ajast minevikus, aga filminarratiivi loomisel on võetud vabadus mängude loodud valemit muuta.

6. Marion Cotillard kehastab Sofia Rikkeni. Ta on Abstergo vangla juht. Tema eesmärk on mõista, kus saab vägivald ühiskonnas alguse, et seda siis ravida. Tema isa (Jeremy irons) on Abstergo juht.

7. Abstergo võttepaik ehitati nii et kõik ruumid oleksid omavahel ühendatud. See lubas operaator Adam Arkapawil filmida pikki katkematuid kaadreid.

8. Filmi on toodud ka mitmeid mängudest tuntud elemendid. Bleeding effect (esivanemad juhendavad peategelast) ja Eagle Vision (võime näha olulisi sihtmärke) on täiesti olemas.

9. Animuse (masin, millega viiakse patsient minevikku) disainiti ümber. Mängustuudiole Ubisoft meeldis filmitegijate loodu nii väga, et neil on plaanis kasutada Animuse uut disaini ka tulevastes mängudes.

10. Filmi jooksustseenide loomisele aitas kaasa kuulus briti vabajooksja Damien Walters. Ta oli Fassbenderi kaskadöör kõikide jooksussteenide ajal.

11. Filmis ei ole mängudest tuntud heinakuhjasid. Väidetavalt ei ole filmis ühtegi stseeni, kus Fassbender hüppab heinakuhja.

12. Ubisoft andis filmitegijatele rekvisiitide piibli. Nad kasutasid seda kui juhendit loomaks mängust tuntud relvi. Kokku tehti relvade rekvisiite üle 3000. Fännide jaoks on filmi peidetud "Assassin's Creed'i" mänguseeria kolmandast osast pärit Connor Kenway vibu ja "Assassin's Creed: Syndicate'i" relvad.

13. Kostüümikunstnikud lõid 20-30 kapuutsiga rüüd, enne kui neil õnnestus teha üks, mille kapuuts vajunud näitlejate pideva jooksmise ja hüppamise tõttu lössi.

14. Fassbender tahtis juba ammu fantaasiafilmis osaleda. Teda tõmbas fantaasiažanri juures kõige rohkem teaduslik pool. "Assassin's Creed" oli tema jaoks perfektne. Oma osa mängis ka huvitav konflikt Templirüütlite ja Assassiinide vahel.

15. Fassbender võrdleb filmi "Star Warsiga". Mõlemas on esindatud valgus ja pimedus, mis on üksteisega vastuolus ja pidevas konfliktis.

16. Filmimine võttis aega 80 päeva.

17. Suur rõhk pandi praktilistele efektidele. Näitlejad hüppasidki ringi 30 meetri kõrgusel.

"Assassin's Creed"

18. Film ei põhine ühelgi varasemal mängul. Kõik tegelased on originaalse loo jaoks välja mõeldud, et ei peaks adapteerima konkreetselt ühtegi varasemat mängu, aga mänguseeria idee, hing, süda ja kõikehõlmav lugu on jäänud samaks. Lihtsalt seekord ei ole peaosades mängudest tuntud Altair või Ezio, vaid hoopis Callum Lynch/Aquilar. Eesmärk on luua mängudel põhinev täiesti uus filmiseeria.

19. Oodata on hullumeelseid kaskadööritrikke. "Assassin's Creedi" mänguseeria on alati silma paistnud mängijatele antud vabaduse poolest - roni kuhu tahad, hüppa alla uskumatutest kõrgustest ning liigu väga sujuvalt mööda katuseid. See vabadusetunnetus toodi ka filmi - iga hüpe, uskumatu trikk ja võitlussstseen on loodud võimalikult reaalselt.

20. Fassbender oli esimene valik peaossa. Mänguseeria loonud Ubisoft oli alati tahtnud, et võimalikus filmiadaptsioonis oleks Michael Fassbender peaosas. Põhjus ei seisnenud ainult selles, et ta on rahvusvaheliselt tuntud näitleja, kes toob massid kinno, vaid pigem tõigas, et Fassbender on end tõestanud geniaalse karakternäitlejana nii suurtes kui väiksemates filmides.

21. Fassbender mängib filmis korraga kahte rolli. Nendeks on 15. sajandi Hispaanias elav salamõrvar ning tänapäeval tegutsev surmamõistetud vang Callum Lynch. Kahe rolli täitmine on mänguseerias olnud alati väga olulisel kohal, sest tänapäeval elav inimene viiakse Animuse nimelise masina abil tema esiisade aega.

"Assassin's Creed"

22. Michael Fassbender treenis rolli jaoks 6 kuud. Näitleja soovis kõik oma trikid ja võitlused ise sooritada, Ta ei tahtnud kasutada kaskadööri.

23. "Assassin's Creed" oleks justkui nagu "Macbethi" spirituaalne järg. Sama filmi peal töötasid koos peaosalised Michael Fassbender ja Marion Cotillard, režissöör Justin Kurzel, stsenarist Michael Lesslie, filmimuusika helilooja Jed Kurzel ning operaator Adam Arkapaw. Kui on soov näha, milline hakkab olema "Assassin's Creed", siis soovitan vaadata eelmisel aastal linastunud "Macbethi".

24. Peaosatäitja Michael Fassbender on ka filmi produtsent. Tema sooviski, et režissööriks saaks nende eelmise koostöö "Macbethi" lavastaja Justin Kurzel.

25. "Assassin's Creed" võib olla esimene osa suuremast seeriast. Videomänge on seerias kokku 9, mistõttu ei maksa imestada, kui filmi edu korral hakkavad "Star Warsi" ja Marveli kõrval konkureerima ka erinevaid ajastuid läbivad lood salamõrvaritest.

"Assassin's Creed" linastub Forum Cinemas kinodes 30. detsembril.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena