Et ilmselt õpetajaid kaasa võtta ei taheta, ongi noored endale saatjaid otsima asunud kohtingurakenduse Tinder abil. Ühe koolinoore ema Venla Olin pajatas Helsingin Sanomatele, et tema enda tütart säärasele lõbureisile lihtsalt ei lubanud ning tõdes, et ehkki reisil on tema kooli õpilased ning on olemas ka nõutud täiskasvanute arv, on osa neist noortele võõrad inimesed. Mitte keegi ei kontrollinud, kes noori tegelikult saatmas oli.

Ka näiteks laevafirmad on noorte teguviisidest teadlikud ning on suurendanud kontrolli oma võimaluste piires. Tallink Silja avalike suhete juht Marika Nöjd sõnas, et saatja peab endast laevafirmale teatama ja isik peab olema saadetava lasterühmaga ka seotud. Reegleid muudetigi siis, mil firma mõistis, et noored tegelevad sullerdamise ja nihverdamisega. Saatjatega esines pidevalt probleeme, sest nemadki purjutasid laevadel ning tegelikult korrahoidjaid neist polnud.

Lapsevanem märkis HS-i veergudel veel, et saatjad sihivad reisidel pigem pummeldamist ja odavat alkoholi, ent noori selles süüdistada ei saa, sest nemad polevat võimelised hindama, millega riskivad.

Koolilõpetajate reise korraldab Soomes ettevõte Abiristeilyt OY ning pakutakse kruiise nii Tallink Silja kui ka Viking Line’i laevadele, reisija vanusepiiriks on 18 eluaastat ja kuigi on tegemist seadusandluse järgi täiskasvanud inimestega, nõutakse noortele vanemaid vastutavaid saatjaid. Saatja võib olla noorem vaid juhul, kui ta on laste koolis õpetajaks.

Alaealiste puhul on laevafirmade nõuded pisut teistsugused — iga kümne lapse kohta peab olema üks vähemalt 25-aastane täiskasvanud saatja, ent nädalalõppudel ja populaarsetel puhkuste aegadel on nõuded karmimad. Lausa igas kajutis peab olema üks täiskasvanu.