Ameerika Kultusfilmide Festival Freedom Fries on pühendunud alternatiivse ja eksperimentaalse kino näitamisele. Oma koha programmis leiavad nii filmikunsti klassika kui ka avandgardne videokunst. Sellel korral on fookuses New York. Linn, mis kunagi ei maga. Linn, kus põrkuvad erinevad ideoloogiad, vaatenurgad, hoiakud. Linn, mis on popkultuuri kõige levinum viide. Linn, mille maagiat on raske sõnadesse panna - film, aga saab meid sinna viia. Filmiprogrammi tervik kannab New Yorgi teatavat tooni ja tunnetust. Elu nagu filmis.

Festivalist saab suurlinnaelu observatoorium. Avapaugu teevad grupeeringu Fluxus kogutud teosed. Fluxus on avant-garde kunstiliikumine, mis sai alguse 1950ndate lõpus New Yorgis. Ühinesid kunstnikud, kes olid tüdinenud kunstielu elitaarsest klaaspärlimängust. Neid inspireeris futurism ja dadaism, eeskätt Marcel Duchamp ja John Cage.

Suurel ekraanil linastuvad 16mm originaalkoopiatelt 13 lühifilmi erinevatelt Fluxuse režissööridelt nagu näiteks George Maciunas, Jonas Mekas, Yoko Ono, Paul Sharits jpt. Veel saab näha New Yorgi punk-kino pioneeri Amos Poe filmi “The Foreigner”, mis märgib nowave liikumist, mis omakorda pani aluse indie-kino tekkele. Nowave on reeglite vastu ja neist vaba ning tähelepanu saavad tujud ja tekstuurid.

Programmis linastuv Andy Warholi “Chelsea Girls” oli popkunstniku esimene hittfilm, kus kurikuulus Factory esteetika ja superstaarid säravad oma parimas vormis. Film linastub 16mm originaalkoopialt ja tavapäratult tuleb filmi samaaegselt projetsereerida nii algusest kui lõpust, kuvades ekraanile kaks erinevat simultaanselt jooksvat pilti, mis mitte kunagi ei kordu. Festivali pärl 35mm filmilindilt linastuv Martin Scorsese “Taxi Driver” on pikantne ja päris New York. Festivali lõpetab Mary Harroni musta huumoriga vürtsitatud “American Psycho”, mis heidab pilgu yuppie-kultuurile ja Manhattani tulede varjus kergesti kujunevale identiteedikriisile.

NB! Rariteetsed ja eksklusiivsed hittkultusfilmid linastuvad vaid korra.