2011. aastal tegutsemist alustanud MoviePassi juhib Netflixi üks loojatest ja Redboxi endine juht Mitch Lowe, kelle sõnul on firma eesmärk muuta kinokülastused odavamaks kuupõhise tasuga, sest kinopiletite hinnad on kogu aeg tõusmas, mistõttu ei saa inimesed lubada endale nii palju kinoskäike kui tegelikult sooviksid.

Teenus kehtib ainult USA kinodes ning põhimõtteliselt tähendabki, et klient maksab 9.95 dollarit kuus ning saab selle eest vaadata iga päev ühe filmi, mille hulka ei lähe küll 3D ja IMAX filmid. Teenuse eest võib maksta ka kuni 50 dollarit kuus, aga kõige odavam lahendus on pea 10 dollarit.

Uue süsteemiga loodetakse MoviePassi populaarsust tõsta, sest 2011. aastast saadik on firma tegutsenud suhteliselt märkamatuna.

Teenust pakutakse 91% ulatuses kõikides USA kinodes, kuhu kuuluvad ka AMC, Regal, Cinemark ja mitmed iseseisvad kinod.

Lowe sõnul ostab firma kinopiletid otse kinokettidelt, mistõttu tegutsevad nad kahjumit tootes, aga loodavad sellega tõestada kinodele, et selline süsteem tõstab kinokülastajate arvu, misjärel saaks MoviePass osa ka kinode kasumist.

"Meie teenus on mõeldud millenniumilastele, kes on üle kasvanud Netflixi ja paljude teiste kuupõhist tasu küsivate teenustega", ütles Lowe ajakirjale Variety.

AMC kinod pole aga pakkumisega nõus ning kinnitasid avalduses, et MoviePass on väike tegija, kelle teenus pole loodud külastajate, kinode ja stuudiote huvides. AMC aktsiad langesid kohe kui MoviePass tegi uue plaani avalikuks.

Ajakirjale Variety antud intervjuus leidis Lowe, et AMC suhtumine võib võimalikud kliendid segadusse ajada ja teenuse kasutajate arvu vähendada.

Kas selline ärimudel ka edukaks osutub? See selgub juba aja jooksul. Eestis oleks sellise teenuse loomine tõenäoliselt palju keerulisem. Seni tegutseb MoviePass üksnes USA piires.

Allikas: Variety