Lizabet on 19-aastane neiu, kes lõpetab parajasti keskkooli. Ühtlasi töötab neiu Tallinnas Ülemiste Keskuses asuvas Tommy Hilfigeri rõivakaupluses. See on tema esimene töökoht. Tööle otsustas ta minna samal põhjusel, nagu mitmed teisedki noored, et teenida endale päris oma raha.

Meil on tööl mitmeid õppureid ja graafikud on väga mõistlikud, mul jääb töö ja kooli kõrvalt ka endale piisavalt vaba aega.
Lizabeth

Kooli lõpetamise kõrvale on töö kaupluses sobinud Lizabeti jaoks igati hästi, sest töögraafikuid tehes arvestatakse neiu võimalustega. „Meil on tööl mitmeid õppureid ja graafikud on väga mõistlikud, mul jääb töö ja kooli kõrvalt ka endale piisavalt vaba aega," on Lizabet rahul. Samuti meeldib talle väga, et klienditeenindaja amet on nii aktiivne. „Koolis ju istud pidevalt ja sama kodutöid tehes, ent poes oled kogu aeg jalgel. Nii et töö annab vaheldust ja füüsilist koormust," kiidab ta.

Oluline on enda suhtumine

Rõõmsameelne neiu tunnistab, et talle meeldib oma ametis eelkõige inimestega suhtlemine. „Ma armastan inimesi, mulle meeldib suhelda ja inimesi aidata ning see teeb ka klienditeenindaja töö minu jaoks meeldivaks," ütleb ta. Ja lisab, et kui suhtlemine tundub vastumeelne, võib see töö tekitada liiga palju stressi, kuigi aitab suhtlemisoskust kindlasti arendada. Samuti peab Lizabet oluliseks enda suhtumist, kuidas asjale läheneda.

Koolis ju istud pidevalt ja sama kodutöid tehes, ent poes oled kogu aeg jalgel. Nii et töö annab vaheldust ja füüsilist koormust
Lizabeth

Tööpäevad on pikad ja vahel tuleb ette ka pingelisemaid hetki, sest kõik kliendid ei ole alati toredad. Ent sellises olukorras on Lizabeti sõnul tähtis, millele keskenduda. „Muidugi võib meelde jääda just see üks negatiivne klient, kuigi terve päev käis toredaid inimesi," tõdeb ta.

Siiski tunnistab ta, et eestlased on väga viisakad kliendid ning ka kolleegid on alati toeks, kui tuleb ette raskemaid olukordi. „Kolleegid on hästi sõbralikud ja toovad näiteks šokolaadi, kui oli raskem päev. Puhkad kümme minutit, kosud veidi ja jätkad," ütleb ta.

See töö on arendanud ka mu enda isikuomadusi. Näen erinevaid inimesi ja mõtlen, et milline ma ise tahaksin olla ja milline mitte.
Lizabeth

Kokkuvõttes on Lizabeti sõnul töö kaupluses igati vahva ja lõbus, mitmekesine ja täis üllatusi. Näiteks toovad püsikliendid vahel kingitusi ja naeratavad hiljem tänaval vastu tulles.

Arendav kogemus mitmes mõttes

Kui algul panigi mõni olukord pead murdma, et kuidas sellest välja tulla, siis kuude jooksul on Lizabet omandanud palju uusi oskuseid, saanud kõvasti julgemaks ja üllatanud vahel iseennastki.

„Klienditeenindaja töö on kindlasti väga arendav. Õpime inimestest aru saama ja paremini suhtlema," kiidab ta. „Ja see töö on arendanud ka mu enda isikuomadusi. Näen erinevaid inimesi ja mõtlen, et milline ma ise tahaksin olla ja milline mitte."

Suvi on tulemas ja mitmed ettevõtted otsivad töötajate suvepuhkuste ajaks abikäsi. Lizabet soovitab klienditeenindaja ameti igal juhul ära proovida, sest lisaks oma rahale saab mitmeski mõttes väga arendava kogemuse. Neiu ise plaanib kaupluses kindlasti jätkata ja mõlgutab ka edasise eriala valiku osas mõtteid, et see võiks olla seotud just kaubandusega