26. oktoobril avas Kriss Soonik Tallinnas Paavli tänaval showroomi, millest saab kaubamärgi kõige laiema tootevalikuga esindus Eestis. Ühtlasi on showroom kõige ehedam peegeldus brändist nagu seda näeb märgi looja ja peadisainer Kriss Soonik-Käärmann.

Kuidas aga sai moelooja firma alguse? Meenutame Kroonika Eesti edukate lugu 2015. aastast!

22.12.2015 | Teadsin, kuidas eristuda!

Kriss Soonik-Käärmann on Aasta noor naisettevõtja 2014 ning Kuldnõel 2014 võitja, pesudisainer, kes lõi oma firma iseenda säästudest omaenese magamistoas. «Klassikaline start-up algus,» nendib Kriss.

Millest ja kuidas alustasid?
Mul oli idee ja olin välja töötanud oma pesukollektsiooni suuna. Teadsin, kuidas mu stiil eristuks teistest turul olevatest brändidest, ja olin teinud korraliku uurimistöö. Töötasin kahes pesufirmas ja tegin ka oma magistritöö pesu kohta, nii et enne alustamist võib julgelt öelda, et olin elanud ja hinganud kõike luksuspesuga seonduvat juba umbes viis aastat. 

Kellelt nõu küsisid ning kes finantsiliselt õla alla pani?
Nõu tuleb küsida kõikidelt, kes sinu valdkonnas tegutsevad, ehk nagu öeldakse – küsija suu pihta ei lööda ja see on tõsi. Inimesed tahavad oma teadmisi jagada ja alati elatakse uutele tulijatele kaasa ning antakse soovitusi, mida teha võiks. Alguses võiks proovida oma finantsjõududega hakkama saada nii palju kui võimalik. Mina olin raha kõrvale pannud, et teha esimesed näidised, pildid jne. Londoni elamiskuludega aitasid vanemad. Kui on soovi väljastpoolt investeeringut saada, siis võiks olla ette näidata juba midagi rohkemat kui idee. Juba natukenegi toimivad asjad on parim müügiartikkel.

Miks on hea olla ettevõtja ja millised olid ettevõtte loomisel suurimad takistused?
Vabadus teha, mida ja kuidas tahad. Töötada just nende inimestega, keda enda ümber tahad ja kes sind inspireerivad. Igasuguseid raskusi on kogu aeg, peamine on ikkagi oma jõududega kasvamine, sest kunagi pole millegi jaoks eelarvet. Samas usun, et see teeb meid loovamaks ja aitab suuremalt, kastist välja mõelda. Mugavustsoonis ei saa ükski edukas ettevõtja kunagi istuda!

Kes aga figureerivad 2017. aasta Kroonika edukate topis? Osta eriväljaanne ja saad teada!

Seekord on fookuses Eesti tipud meelelahutusäris, filmide ja telesarjade tegijad, kodumaised kosmeetikatootjad. Samuti uurime, kes tuntud inimestest seisavad populaarsete spaa- ja majutusäride taga ning kes on need tuntud jõukad naised, kes teenivad kümneid miljoneid eurosid ja omavad uhket kinnisvara. Nagu igal aastal, on järjestatud Eesti rikkaimaid inimesi.

Jaga
Kommentaarid