Ära lase ennast nöörida! Kümme märki, et internetipood on võlts ja röövib su raha
Välismaine IP-aadress. Selle all ei mõelda, et välismaise IP-aadressiga lehed on tingimata kahtlased, aga kontrollida tasub ikka. Experiani uuringust selgust, et Hiina ja Venetsueela IP-aadressiga veebilehed olid kõige riskantsemad ostulehed.
Kontrolli, kas leheküljenimi on õige. Vahel juhtub nii, et aadressi nimi on väga sarnane sellele, mida inimene mõtleb, kuid see on natukene teistsugune ja võib tegeleda pettusega. Näiteks soovid osta Pandora ehtepoe veebisaidilt ehteid, aga sind suunatakse hoopis veebilehele Pandorapick.com, mis müüb järeletehtud Pandora ehteid. On tõenäoline, et ka kogu veebilehe disain on väga sarnane originaalsaidile.
URList on puudu S-täht. Turvalised URLid algavad lühendiga "HTTPS", mitte "HTTP". S-täht tähendab inglise keeles turvalisust ehk sõna "secure". Kui URL algab lühendiga "HTTPS", siis see tähendab, et kommunikatsioon sinu veebilehitseja ja veebilehekülje vahel on krüpteeritud ning sinu isiklik informatsioon on üldjoontes kaitstud.
Veebilehekülg küsib sinu finantsinformatsiooni enne, kui hakkad midagi ostma. Kui vaatad veebilehel kaupu ja ühtäkki küsib veebileht sinu kaardiandmeid, siis tegemist võib-olla kahtlase ostusaidiga, mis on võlts.
Liialt ilustavad kirjeldused. Kui ostad midagi internetist, siis loe tähelepanelikult tootekirjeldusi. Kui kirjeldus on fotode kohta kahtlaselt ilus või liialt uhkeldav, siis ei pruugi kaup vastata kirjeldusele. Eriti siis, kui tegemist on kasutatud tootega.
Kui pakkumine tundub uskumatult hea. Loomulikult on maailmas eriti häid pakkumisi olemas, aga sellele vaatama tasuks olla ettevaatlik. Kui näed, et mingi toode on müügis oluliselt odavamalt, kui teised samasugused tooted ja selle kirjeldus tundub samuti uskumatult hea, siis tõenäoliselt on tegemist pettusega.
Tagastada pole võimalik. Kui ostad mõne kasutatud eseme, siis on küllaltki tavaline, et eset ei võeta tagasi. Kui ostad aga mõnest netipoest uusi esemeid ja neid pole võimalik tagastada, siis parem hoidu sellest.
Lehel puudub kontaktinfo. Kui ostad midagi kasutatut või uut, siis on tavapärane, et leheküljel on olemas müüja kontaktinfo, mille kaudu saad temalt näiteks toote või teenuste kohta küsida. Kui toote juures puudub aga igasugune kontaktinfo, siis on asi pigem kahtlane.
Segane või puudulik privaatsuspoliitika. Kui leheküljel ei leidu mingit teavet privaatsuspoliitika kohta ja pole selge, millist teavet nad sinu kohta koguvad ning kuidas nad seda ära kasutavad, siis kasuta mõnda teist ostulehte.
Veidrad otsingutulemused Google'is. Kui guugeldad lehekülje kohta, millelt plaanid midagi osta, siis uuri, kes on selle omanik ja millist teavet Google lehekülje kohta annab. Võid kasutada ka lehekülge transparencyreport.google.com, et uurida ostulehe turvalisuse kohta.
Kui lehekülje kohta on kirjutatud halbu hinnanguid, mis pole loogilised. On mõistetav, et iga koha kohta leidub mõni halb hinnang, sest keegi pidi oma kaupa kaua ootama või riideese oli oodatust palju väiksem. Kui ostulehe kohta leidub aga veidraid hinnanguid, siis on tegemist millegi kahtlasega. Näiteks uurid telefonilaaduri kohta ja selle all on positiivsed hinnangud elektripirnist.
Puudub võimalus maksta krediitkaardiga. Ausates internetipoodides saad alati krediitkaariga maksta. Kui raha tahetakse saada aga kohe ja mingisugust võimalustki pole raha tagasi saada, siis ei pruugi olla tegemist ausa leheküljega.
Allkas: Reader's Digest