Neiul sünninimega Daniela Di Lillo (28) on Šveitsi ja Lõuna-Aafrika taust, mis tema muusikas mõnusalt ka läbi kumab. Lapsena Euroopasse kolinud Niederer tunneb siiani tugevat sidet just Lõuna-Aafrikaga, kust on pärit ka ta ema. “Ma tõesti igatsen Lõuna-Aafrikat ja sealset ilusat maastikku ning metsikule loodusele nii lähedal olemist. Ma tunnen, et see on kindlasti miski, mis peegeldub ka minu muusikas, kuna sellel on ka rändamise ja seikluste tunne juures.”

Vaatamata paljulevinud arvamusele, et DJd oskavad ainult nuppe vajutada ja plaate vahetada, oskab Nora mängida ka flööti, trummi ning klaverit näiteks. Ka tema šveitslasest isal on olnud suur mõju ta karjäärile: “Kodus kuulati peamiselt klassikalist muusikat või rokki, seetõttu on minu muusikamaitse juba väiksest saadik olnud väga mitmekülgne.” Oma suurimaks muusikaliseks mõjutajaks peab ta Hans Zimmerit ja analoogseid artiste. “Mulle meeldib luua lugusid, mis on nagu filmi soundtrackid, minnes muusikaliselt sügavamale ning pakuvad võimalusi avastada erinevaid helimaastikke.“

Kuigi tavakuulajale võib Nora looming tunduda kõige tõupuhtam house-muusika, siis tegelikult saab ta inspiratsiooni väga erinevatest suundadest. “Muidu mulle meeldib võtta helinäidiseid loodusest ja loomadest ning kasutada neid lauludes,” põhjendas ta ebatavalisi helisi, mida võib kuulda tema loomingus. Ka vabal ajal ei satu Nora playlist’i palju house’i, vaid nooruspõlvest on jäänud tema üheks lemmikuks rokkmuusika. “Ma armastan siiani bände, mida ma kuulasin üles kasvades, näiteks Offspring ja mõned teised taolised. Ma pole nende lugusid kuulanud mõnda aega, kuid vanemad lood, näiteks “Gone Away”, on siiani minu lemmikud.”

Nais-DJde ülestõus

Kuigi meelelahutusäris on viimastel aastatel räägitud palju naiskolleegide ahistamisest ja väärkohtlemisest, siis Nora pole õnneks pidanud midagi sellist tundma. “Minu jaoks on alati kõige tähtsam olnud muusika, mitte sugu või minu väljanägemine.”

Viimastel aastatel on ta märganud sedagi, et aina enam naisi leiab tee elektroonilise muusika maailma. “Ma arvan, et praeguseks on tekkinud palju nais-DJsi ja produtsente, keda saadab ka suur edu. On näha, et paljud naisprodutsendid, kes teevad sügavamat ja rohkem underground muusikat, saavad aina enam esinemiskutseid,” on Nora väga positiivselt meelestatud, et naised DJ-pultide taga on saamas uueks normaalsuseks ning DJndust nähakse aina enam tõelise ametina.

Maailma suurimad lavad on saanud juba koduseks

Mis teeb Nora esinemise Kultuurikatlas veelgi erilisemaks on see, et koju tuleb kätte artist, kes on vallutanud kõik suured elektroonilise muusika festivalid. Kui küsida, milline on olnud tema karjääri tipphetk, ei suuda Nora erinevate kontserdite loetlemist lõpetadagi. “Coachella oli kindlasti uhke moment minu jaoks. Publik oli uskumatu ja kogu õhkkond oli täiuslik,” kirjeldab ta esinemist Californias peetaval festivalil, mida külastab ligi veerand miljonit kuulajat.

Sel aastal sai ta võimaluse olla ka maailma suurima elektroonilise muusika festivali Tomorrowlandi pealaval. “See on ka üks minu karjääri tipphetk olnud – nende produktsioon on lausa massiivne. Päevasel ajal esineda oli väga eriline, sest ma sain avada maailma suurima elektroonilise muusika festivali pealava lausa kolme tunnise setiga,” kirjeldas ta ligi poole miljoni külastajaga üritusel esinemist.

Ent oma võlu on ka väiksematel klubiesinemistel, mis polegi võrreldavad massiivsete festivaliesinemistega. “Mõned mu lemmikuimad esinemised on olnud väikestes klubides, kus publik on väga lähedal, heli on suurepärane ning energia ja kontakt publikuga on intensiivne.

Festivalidel esinedes tunned end aga väikesena massiivse rahvahulga ees ja kui see rahvas tunnetab sinu loodud helisid, on ka need hetked meeliülendavad ning unustamatud.”

Eestist vaid ilusad mälestused

Kuigi Nora on tõeline maailmarändur, kelle kalendrisse mahub aastas üle saja esinemise, on talle eredalt meelde jäänud ka väike Eesti ja nelja aasta tagune esinemine klubis Studio: “Ma ei osanud midagi oodata, kui ma eelmine kord Tallinnasse lendasin, aga ma olin meeldivalt üllatunud, teil oli suurepärane publik.”