Rick Ostermanni filmi "Lysis" valmimise protsess on sama pingeline nagu selle süžee, milles üksteisest võõrdunud isa ja poeg lähevad suhete soojendamiseks kärestikusõidule metsikusse loodusesse, kus sellest saab võitlus ellujäämise nimel.

Filmi tegemiseks jäeti kaks näitlejat omapäi keset loodust, varustatuna vaid loo alge, vajaliku varustuse ja seikluskaameratega, millega nad ise edasi juhtunu üles võtsid. Improviseeritud tulemus on ootamatult ehe ja värske. Mängivad Oliver Masucci ja Louis Hofmann – viimane osales mullu ka Screen Stars Tallinn nime kandval talendi-showcase´il.

Kokku on Goethe Instituudi esitletavas Saksa uute filmide programmis 12 linateost. "Kaks meest ülikonnas" on ühe suguseltsi kolme põlvkonna vastuoluline ajalugu – 20. sajandi suured sündmused Baierimaa vaatevinklist. "Yung" sööstab peenutsemata seksi, narkotsi ja rokenrolliga täidetud saksa hilisteismeliste „kadunud põlvkonna” ellu keset Berliini pulseerivat ja hedonistlikku subkultuuri, millest avalikkus pigem vaikiks. "Wackersdorf" on pühendatud Saksamaa suurimale protestiliikumisele pärast teist maailmasõda, kui kodanikud tõusid nagu üks mees Wackersdorfi planeeritava tuumakütuste ümbertöötlemistehase vastu – teema, mis tekitab äratundmist ka tänapäeva Eestis. Kõigi kolme filmi puhul on tegu rahvusvahelise esilinastusega.

"Styxis" satub merel purjetav naine lekkivale põgenikelaevale ja üritab abi kutsuda, aga kohtab vaid ükskõiksust. Tegu on ühe olulisema uue kodumaise filmiga, mida on näidatud juba Berliini, Toronto ja Londoni festivalil. "Gundermannist", mis kujutab populaarse laulja Gerhard Gundermanni korraga koomilist ja traagilist elu SDV-s, sai Saksamaal tõeline kassamenuk. "Kolm päeva Quiberonis" võtab aluseks näitleja Romy Schneideri legendaarse, ajakirjale Stern antud intervjuu sünniloo – intervjuu, milles ta avas aasta enne surma oma hinge. Film võitis tänavu parima Saksa filmi auhinna.

Mängufilmide kõrval on kavas ka üks dokumentaalfilm, "Metsik süda", mis portreteerib Saksa poliitilist punkansamblit Feine Sahne Fischfilet ja selle lauljat Jan Gorkow´it.

Programmi koordinaatori Christoph Gröneri sõnul käsitlevad paljud üle Saksamaa menukaks saanud filmid üllatuslikult regionaalseid teemasid. „PÖFFi publikule pakub see suundumus võimaluse saada Saksamaa kohta teada rohkem kui kunagi varem. Lisaks sellele jälgib uus Saksa film ühiskondlikke lõhesid kogu Euroopas ja mujal maailmas. Ükskõik, kas teemaks on muutuvad suhted meeste ja naiste vahel või sisseränne ja „teiste” marginaliseerumine ühiskonnas – nii juba tuntud meistrid kui ka uued filmitegijad on teinud kunstipäraseid ja põnevaid filme, mis mõjuvad provotseerivalt ja tekitavad soovi midagi muuta,” kirjutab ta festivali kataloogis.

Kavva kuuluvad filmid:

- "Kaks härrat ülikonnas” (Zwei Herren im Anzug), rež Josef Bierbichler
- "Yung” (Yung), rež Henning Gronkowski
- "Transiit” (Transit), rež Christian Petzold
- "Kõik on hästi” (Alles ist gut), rež Eva Trobisch
- "Kolm päeva Quiberonis” (3 Tage in Quiberon), rež Emily Atef
- "Wackersdorf” (Wackersdorf), rež Oliver Haffner
- "Gundermann” (Gundermann), rež Andreas Dresen
- "Valss vahekäikudes” (In den Gängen), rež Thomas Stuber
- "Lysis” (Lysis), rež Rick Ostermann
- "Styx” (Styx), rež Wolfgang Fischer
- "Metsik süda” (Wildes Herz), rež Charly Hübner
- "Matti, Sami ja kolm suurimat viga universumis” (Matti & Sami und die drei größten Fehler des Universums), rež Stefan Westerwelle

Goethe Instituudi kultuuriprogrammide koordinaator Johannes Thimm väljendas heameelt, et koostöö PÖFFiga on kestnud juba üle 16 aasta ja Tallinna ning Tartu ekraanidele jõuab taas nii palju Saksa filme. Ta rõhutas ka, et koos filmidega saabub Eestisse hulk filmitegijaid.

PÖFF leiab tänavu aset 16. novembrist 2. detsembrini.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena