Kas ka sinu esimene eelistus? Eesti televaatajate lemmikseriaal on “Õnne 13”, teise koha sai "Pank"
Eesti televaatajad peavad kõige paremaks kodumaiseks teleseriaaliks juba 26 aastat järjest eetris olnud Morna küla inimeste eluolu kajastavat “Õnne 13” – seda nimetas parimaks viiendik uuringufirma Norstat küsitletud eestlastest, teisele kohale tuli üsna napilt tänavu palju meediatähelepanu pälvinud uustulnuk “Pank”.
“Eestlased on jätkuvalt telerirahvas: küsitluse kohaselt vaatab igapäevaselt kuni kolm tundi telerit üle poole ehk 56 protsenti inimestest ning tervelt 27 protsenti kulutab sellele üle kolme tunni päevas,” kommenteeris küsitluse tulemusi Elisa Eesti juhatuse liige Andrus Hiiepuu.
“Sealjuures just eestikeelsete inimeste üheks esimeseks valikuks on erinevad teleseriaalid: enam kui kolmandiku televaatajate puhul on esmane vaatamiseelistus kodu- ja välismaised seriaalid.”
Kuna sel sügisel on just kodumaiste seriaalide käekäik olnud suure meediatähelepanu all ning tekitanud arutelusid nii kriitikute ringis kui inimeste omavahelistes vestlustes, paluti Hiiepuu sõnul detsembri alguses läbi viidud uuringus osalejatel anda ka oma hinnang sellele, milline on kõige parem kodumaine seriaal.
“Kuue hetkel eetris oleva kõige vaadatavama teleseriaali seas haaras esikoha “Õnne 13”: igal laupäeval Allani, Mare, Alma ja teiste muresid ja rõõmusid kajastavat sarja nimetas parimana 21 protsenti vastanutest,” kirjeldas Hiiepuu. “Järgnesid kohe-kohe oma kulminatsioonini jõudev ajaloo kalleim kodumaine seriaal “Pank” 16 protsendiga ning “Pilvede all” ja “Naabriplika” mõlemad 15 protsendiga.”
Graafik: Kodumaiste seriaalide vaadatavus vanuserühmiti
“Kättemaksukontorit” peab parimaks seriaaliks kümme protsenti ja “Padjaklubi” neli protsenti eestlastest. Veel nimetasid inimesed oma lemmikutena “Papasid Mammasid”, “Siberi Võmmi”, “Alo”, “Ohtliku lendu” ja “Riigimehi”.
“Vanuserühmade lõikes on pilt loomulikult pisut erinev: kuni 40-aastase seas on liider “Pank” umbes veerandilise toetusega ning vanemate kui 50-aastaste hulgas suveräänselt “Õnne 13” 40-50 protsendiga,” märkis Hiiepuu. “Vanemate televaatajate teiseks lemmikuks “Õnne 13” rahva kõrval on Naabriplika.”
Uuringufirma Norstat küsitles Elisa tellimusel tänavu 3.-10. detsembrini kokku 303 inimest.