“Nii nagu TV massilise leviku algaastatel ennustati kadu raadiole ning praegusel interneti ja nutiseadmete kiire leviku keskkonnas räägitakse sedasama teleri kohta, ent mõlema puhul võib tarbijatrende analüüsides väita, et kadu ei ohusta neist kumbagi ning teleri puhul on olukord otse vastupidine – teler koduse meelelahutuskeskusena on meie elutubades jätkuvalt aukohal,” lausus Elisa juhatuse liige Andrus Hiiepuu.

Norstati läbi viidud küsitluse kohaselt vaatab 56% Eesti inimestest igapäevaselt telerit 1-3 tundi ning enam kui kolm tundi veedab teleri ees 27% küsitletutest. Enim on hoogsaid vaatajaid oodatult 40-aastaste ja vanemate seas (ligi kolmandik), kuid ka nooremates eagruppides vaatab üle kolme tunni telerit ligi viiendik.

“Tõsi on, et tehnoloogiline areng ja erinevad seadmed-lahendused on muutnud vaatajamustrit ning üha olulisemaks muutub sisutarbimine kas ise valitud ajal või platvormilt ehk teisisõnu järelvaatamine ja ka näiteks YouTube’i või voogedastusteenuste kasutamine,” analüüsis Hiiepuu vaatajakäitumist.

Vaid telerist tarbib sisu pisut alla kolmveerandi eesti inimestest, sh noorte (18-29) on see osakaal 65 ja kõige vanemas earühmas (üle 65 aasta) 83 protsenti. Teleri kõrval tarbib erinevat sisu aeg-ajalt ka nutiseadmetest veerand vastanutest.

“Samas on endale sobival ajal sisutarbimises märkimisväärne, et üheksa inimest kümnest eelistab seda teha ikkagi suurelt ekraanilt ning siin ei ole vanuserühmades sisulisi erinevusi,” märkis Andrus Hiiepuu. “Kindlasti mängib siin oma rolli telerite muutumine internetti ühendatud nutiseadme käepikenduseks ja aina suurenev kõrgekvaliteedilise sisu valik, nii et inimene ei sõltu enam väga jäigalt paketeeritud valikutest või kanalitest.”

Hiiepuu sõnul osundab mitme seadme kasutamine teleri kõrval sellele, et kvaliteetse mobiilse interneti saadavus ja seadmete ühilduvus annab inimestele võimaluse meediat tarbida ajast ja kohast sõltumata.

“Väike ekraan on siiski ajaveetmisvahend bussis-rongis-kohvikus, samas kui kõige parema elamuse saad ikkagi kodus pereringis või heade sõprade seltskonnas suurelt ekraanilt kassahitte või lemmikseriaale vaadates,” rääkis Elisa juhatuse liige. “Mõne uudisklipi või sõbra poolt sotsiaalmeediasse postitatud puhkusevideo võid ju ka kuuetolliselt ekraanilt ära vaadata, ent mõne uue kõhedust tekitava Põhjamaade krimiseriaali või seikluskaameraga ülesvõetud puhkusefilmi nautimiseks on ja jääb eelistatuimaks mugav elutoadiivan maitsvate snäkkidega.”

Uuringufirma Norstat viis Eesti inimeste teleritarbimise uuringu läbi mullu 3.-10. detsembrini ning küsitles selle raames kokku 303 inimest.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena