Eks filmi edule ei aidanud kaasa ka see, et esialgu mullu septembris ja seejärel oktoobris linastuma pidanud "Meelerahu" sai kriitikute poolt hävitava hinnangu. Rotten Tomatoesi koondhinnanguks on 23%, Metacritic andis 38% ning IMDb kasutajad arvasid, et see väärib 5.1 suurust punktisummat. Mitmed kriitikud on filmi nimetanud juba 2019. aasta halvimaks, kuigi tegelikult koorub arvustustest välja see, et lugu on lihtsalt väga veider, mistõttu ei osata reageerida muudmoodi kui negatiivselt. Ühtlasi nimetatakse seda ka nii halvaks, et muutub juba heaks.

Kuna aga peaosades mängivad nii suured staarid, siis tekkis nii näitlejatel kui ka režissööril kohe küsimus, kuidas on võimalik, et film teenis USA avanädalavahetusel ainult natuke üle 4 miljoni dollari. Filmi eelarve oli erinevate allikate põhjal 25 miljonit dollarit ehk sugugi mitte väga suur, kui arvestada staaride populaarsust.

Filmi USA kinodes levitanud Aviron Picturesi plaanide kohaselt pidi see esilinastuma 2500 kinoekraanil ning staarid olid nõus osalema ka pikas promotuuris, pressiüritustel ja kõikvõimalikes saadetes.

Nüüd aga kinnitavad McConaughey, Hathaway ja Knighti esindajad, et neile söödeti ette kogu aeg vabandusi, miks üks või teine telesaates üles astumine ära jäi. Nende hinnangul polnud Avironil plaaniski filmi levikut toetada ja nad andsid põhimõtteliselt üldse alla. Erinevate allikate sõnul jõudsid televaatajateni ainult mõned reklaamid ja seda ka kohtades, kus film poleks niikuinii edukas olnud. Lisaks olevat McConaughey ja Hathaway alles filmi Los Angelese pressilinastuse eelõhtul teada saanud, et Aviron polnud mitte midagi selleks ette valmistanud.

McConaughey ja Hathaway olevat olnud pikalt infosulus, kuigi neile kinnitati kogu aeg, et pressituurid ja esinemised on tulemas, kuni neile tõde tunnistati ja öeldi, et filmi peale raha ei kulutatud.

Aviron probleemid olevat alanud juba Rosamund Pike'i eelmise aasta filmiga "A Private War", mis kandideeris ka kahele Kuldgloobusele, kuigi Oscaritele siiski ei jõudnud. Ka see film polnud kõige edukam ja ka selle reklaami eest vastutas Aviron, mis lootis teenitud raha eest "Meelerahu" välja lasta, kuid otsustasid ühel hetkel ümber, aga ei rääkinud sellest staaridele.

Aviron vastas ka Deadline'i järelepärimisele ning nende hinnangul tegid nad kõike õigesti ja neil polnud plaaniski kehvalt vastu võetud täiskasvanutele suunatud draama levitamiseks liiga palju kulutada, sest see poleks olnud aus nende partnerite suhtes. Film oleks nende pingutustele vaatamata kinodes läbi kukkunud, mistõttu vähendas levitaja vastavalt ka reklaamile määratud eelarvet.

"Meelerahu" alustab Eesti kinodes 1. veebruaril.

Allikas: Deadline

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena