Ilmus album ülemaailma tunnustatud, kuid meie seast lahkunud produtsendilt/muusikult/laulukirjutajalt ning artistilt Tim Berglingilt.

AVICII andis murrangulisi showsid, mis said ajatu elektroonilise muusika kuldstandardiks ja muutsid globaalselt EDMi kõla ning struktuuri. Kui ta teatas, et lõpetab tuuritamise, ütles ta: “Aga ma ei lõpeta iial muusika tegemist. Ma suhtlen oma fännidega jätkuvalt läbi selle.” Täpselt seda ta teebki ta läbi uue albumi TIM.

Berglingi uus muusika on temale omaselt värske ja leidlik ning kannab tema, kui ühe enimarmastatud ja austatud artisti, pärandit edasi.

Igaüks valiks praegusele situatsioonile alternatiivi. Me valiks reaalsuse, kus Tim Bergling oleks terve ja edukas, elus ja tal läheks hästi. Me laseks tal lihtsalt olla, elada vaikset ellu, kuidas iganes ta seda oleks soovinud, kui see oleks veel variant, kui me saaks veel valida…

Aga reaalsuses me ei saa. Elu on tihti traagiline ja seda on keeruline mõista ning reaalsus on see, et Tim Bergling – superstaarist artist ja produtsent, kellel oli üle maailma miljoneid fänne ja oli tuntud Aviciina – on läinud. Tema surm 20. aprillil 2018 oli šokk kõigile, ülemaailne lein, mis vastandus emotsioonilt sellele, mida pakkus Rootsi produtsendi positiivse alatooniga muusika, kuid ulatus täpselt sama kaugele, kui oli tema hiilgehetkedel ulatunud tema edu. Järelhõigetes nimetasid fännid ning teised artistid teda kirglikuks, uuendusmeelseks ja ajatu elektroonilise muusika kuldseks standardiks. Nad nimetasid teda sooja südamega introverdiks. Sõbraks. Koguneti tänavatele, et tantsida tema muusika saatel ja kirikukellad mängisid tema suurimaid hitte.

Põhjus, miks nad seda kõike tegid, ei olnud niivõrd selles, et Berling oli muutnud popmuusika trajektoori tuues popmuusikat elektroonilisele muusikale lähemale ja aidates muuta nii globaalse EDMi kõla kui ka äristruktuuri vaid pigem selles, et ta oli pannud meid midagi uut tundma. Ta pani meid tantsima, laulma, publiku üksteisega suhtlema. Ja me armastasime teda tänu sellele. Tema suurimad hitid – “Levels”, “Seek Bromance”, “Fade Into Darkness”, “Wake Me Up”, “Hey Brother” ja teised omandasid justkui rahvahümnide rolli. Oli hea tunne seista tuhandete inimeste keskel ja karjuta tema laulusõnu täiel häälel kaasa, samal ajal kui taevas lendas ilutulestik.

Olles vaid 20-aastat vana, kui “Levels” ilmus, oli Bergling EDMi esimene superstaar, kes sai kuulsaks samal ajal kui elektrooniline muusika hakkas Ameerika Ühendriikides peavoolu jõudma. Tema väljund oli kõigile arusaadav, kuid omamoodi visiooniga. Kui Bergling 2013. aastal vapralt oma uut kantrimõjutustega lugu “Wake Me Up” Ultra Music Festivalil esitas, vilistati ta välja. Vaid paar kuud hiljem sai sellest tema suurim hitt, mis oli 54 nädalat Billboard Hot 100 edetabelis ning mis pani aluse kantrimuusika sidumisele elektroonilise muusikaga. Album, millel see lugu oli, True, läks esikümnesse 20 riigi edetabelites.

On ka palju teisi saavutusi. Kaks Grammy nominatsiooni, lugematuid festivalishowsid, rekordilised palgatšekid, millest tegi sketši isegi Saturday Night Live (ta ise pidas sketši väga vaimukaks), elukohad, edetabelid, fännid, tuurid, eralennukid, ilutulestikud. Kõik see on muljetavaldav ja mitte miski sellest ei sobinud hästi kokku tagasihoidliku ja õrna produtsendiga. Tuuril näis ta õnnelikuim puldi taga, naeratades ja tõstes üles oma parema käe ning mängides sõrmedega meloodiaid samal ajal, kui tema ees tantsis 20 000 noort. Seos Berglingi edu ja tema füüsilise, vaimse ja emotsionaalse tervise vahel oli keeruline dihhotoomia, mis viis tema pensionile minekuni 2016. aastal. “Ma ei loobu siiski muusikast kunagi,” kirjutas ta postituses, mis teatas pensionile minekust. „Ma räägin jätkuvalt selle kaudu oma fännidega.”

See ei olnud lihtsalt PR. Sel perioodil läks Bergling tagasi sinna, kus ta tundis end kõige paremini - stuudiosse. Tema tööeetika oli järeleandmatu ja tootis pidevalt uut materjali. Tööl oli ta

energiline, keskendunud ja justkui missioonil. Ta oli hea füüsilise tervise juures ja tegi muusikat, mis oli samal ajal mingisse vormi tagasi minemine kui ka edasiliikumine uute helisid, mõjutajate ja ideede suunas. Ta tundis huvi Jaapani vilede vastu ning oli mõjutatud ka Loode-India muusikast. Laulukirjutamislaager Keenias oli pandud juba ammu kalendrisse ja pidi toimuma kuid peale tema surma. Ta tahtis salvestada koos Maasaiiga. Seda ei juhtunudki.

Ainus, mida nüüd teha saame, on anda välja uut muusikat, mille kallal Bergling töötas ja tahtis, et maailm kuuleks. See projekt, TIM, on 12 looga uue Avicii muusika kogumik. Peamiselt 2018. aasta jaanuarist aprillini produtseeritud laulud näitavad Berglingi viimaseid mõtteid ja visiooni. Ja kuigi Avicii oli Berglingi bränd, siis Tim on see, kes ta tegelikult oli. Selle projekti pealkiri austab tema olemust.

Bergling oli suures osas otsustanud selle projekti struktuuri enne, kui suri. Vaid mõned päevad enne Omaani lahkumist saatis ta oma tiimile uue muusika kausta, kirjeldades, milliseid laule ta soovis oma tulevasele albumile. Pärast surma, hoolitses Berglingi tiim selle eest, et kõikides seadmetes olnud muusika, mille kallal ta töötas, jääks alles.

Produktsiooni viis lõpuni meeskondade triod - Albin Nedler ja Kristoffer Fogelmark, Vincent Pontare ja Salem Al Fakir ja Carl Falk, Joakim Berg ja Joe Janiak, kes tegid palju koostööd Berglingiga kogu tema karjääri vältel. Need produtsendid kirjutasid Berglingiga paljud tema uutest lauludest ja tundsid tema stiili väga põhjalikult. Keegi ei oleks suutnud seda muusikat paremini lõpule viia, ja arvestades, kui lähedal album lõpule oli, oli Bergling endiselt nende lugude produtsent. See eelseisev projekt on läbi viidud Berglingi vanemate palvel ja nende heakskiiduga.

"Heaven" loos teeb kaasa Chris Martin, kellega Bergling tegi koostööd Coldplay 2014. aasta ülemaailmsel hitil "A Sky Full of Stars". Tim ja Chris kirjutasid ja salvestasid "Heaven" loo juba 2014. aastal, millele Tim tegi 2016. aastal lõpliku versiooni. Seda ei ole hiljem muudetud. “Heaven” on armastuslaul, mille sõnad “I think I just died and went to heaven” on tänaseks asjaolude sunnil küll rusuvad, kuid siiski positiivsed. Loo haripunkt on oma kõlalt siiski Aviciile omane.

Albumi esimene singel „SOS” toob tagasi Aloe Blacci, kes andis hääle “Wake Me Up” -le. Modernse kõlaga laul on ehitatud Blacci hääletämbri ja ühestküljest õhulise ning samas mitmekihilise kihilise pop-produktsiooni kõlale. Sõnade autorina osales Bergling selles ja teistes uutes lugudes, sealhulgas teises singlis “Tough Love”, mis on veidi omamoodi ja uuendusliku kõlga tantsumuusika hit, millele on mõjutusi Loode-Indiast ning mille vokalist on Rootsi popstar Agnes.

Värske, leidlik ja tõeliselt suurepärane - uus muusika illustreerib Berglingi peatatud arengut EDM-staarist maailmatasemel pop-produtsendini. Need laulud on kindlasti hitid, kuid see pole oluline, kas mõni neist jõuab edetabelitesse, kogub kuulamisi või mängitakse neid raadios. Oluline on see, et need lood on väljas ja et Tim tahtis seda nii.