Ohtlik mäng! Metallica sattus USAs tõsise petuskandaali keskmesse
Vaid paar päeva tagasi Tartus esinenud Metallica on segatud piinlikku skandaali. Levima on hakanud telefonikõne salvestus, milles näib, et Metallica kasutas oma piletite müügiks muusikamaailmas levivat petuskeemi. Live Nation kinnitab, et ei bänd ega nemad pole juhtumiga seotud.
Lekkima hakanud 2017. aasta salvestuses räägib piletimüügiga tegeleva Live Nationi president Bob Roux bändiga seotud isiku Tony DiCioccioga, kellele sooviks 88 000 kontserdipiletit otse järelturule paisata. Nii ei ole aeglasemal fännidel võimalustki pileteid algse hinnaga osta ning suure nõudluse tõttu peavad leppima kallimatega, vahendab Billboard.
11 minutit kestvas kõnes õpetab Roux, kuidas kallima hinnaga müümiseks ei saa pileteid veebilehelt Ticketmaster otse järelturule paisata, vaid peab neid esmalt suuremas koguses maha müüma. Õige kokkuleppega on kas Live Nationi töötajale või ürituse kohalikule korraldajale võimalik müüa 4600 piletit, et need siis järelturule paigutda. Selline müük võib Rouxi sõnul nii mõnegi kulme kergitama panna.
Kõnest selgub, et sellise skeemiga on peale Metallica seotud ka mitmed teised artistid. Live Nationi esindaja tunnistas, et vaid juhul, kui artistid on vastava nõude esitanud, on nad kokkuleppel pileteid ka järelturule paigutanud. Üldiselt omavad piletite müügi üle kontrolli artistid, kuid nagu Metallica juhtum näitas, siis kasutatakse ka volitatud isikuid, vahendab Bitchfork.
Live Nation on kinnitanud, et pole kõnealuse järelturu ja petuskeemidega kuidagi seotud. Ettevõte on avaldanud ametliku kommentaari, kus selgitavad, et Live Nation kasutab piletite turuhinnaga võrdsustamiseks ametlike edasimüüjate võimalusi, kuid bändiga setud eraisik DiCioccioga otsustas iseseisvalt oma teed minna.
DiCiocciogat inspireeris 2016. aastal kasutatud võte, mil müüs Minneapolis toimunud üritusele ligi 10 000 piletit järelturul, kuid bänd tema tegevusest teadlik ei olnud. Kui spetsialist nägi, millist kasumit mitte ametlikud edasimüüjad teenivad, soovis ta 2017. aastal teha koostööd Live Nationiga, et välja töötada ainulaadne strateegia, mis kasutaks järelturgu müügi laiendamiseks.
Billboardi sõnul näitab skeemi olemasolu, et ametlikud edasimüüjad avaldavad artistidele liialt survet, et järelturu tulu omale saada. Ülejäänud piletid lähevad lisadena taas vahetult enne kontserti ametlikult müüki.