Telesaates "Hommik Anuga" tunnistas Mattisen, et talle on esinedes väga oluline teada, kuidas valgus asetatud on. "Kunagi mul oli üks kontsert ja saaliproov oli enne. Kõik prožektorid pandi täpselt paika ja ma pidin arvestama, et klahvidele tekivad teatud varjud."

Muusik selgitas, et oli juba varjudega harjunud ning arvestanud, et ka esinedes sama pilt teda ees ootab. Ometi nii ei läinud. "Tulin kontserdil lavale ja valgus oli totaalselt ära muudetud. Ja see keeras minul küll aju ikka korralikult pahupidi."

Saatejuhi abil meenus Mattisenile veelgi kriitilisem olukord, mil klaver ta käte all laiali lagunes. Klaveri alt ära kukkunud pedaalid peaksid loole justkui ruumilisema kõla andma, kuid ilma selleta muutub loo olemus täielikult. "See ei olnud väga lõbus, sest ilma pedaalideta selline klõbin käib. Sõltub loost, mõnes loos ei olegi pedaale vaja, aga minul oli just parajasti mingi selline romantiline teos käimas, kus on pedaal äärmiselt oluline."

Nagu tõelistele pianistidele kohane keskendus muusik täielikult loosse ning oli arvestanud, et saab ka pedaale kasutada. "Vajutasin ja kõrrr... kogu see kupatus kukkus alt ära. Juhtub selliseid asju."

Mattisen tõi näiteks veelgi hullema olukorra, millega ta ise õnneks tegelema pole pidanud. "Mu klaveriõpetajal oli selline asi, et ta esines kuskil Venemaal ja mingi lauljaga koos. Lugu lõppes ära ja laulja imestas, et miks mul õpetaja ei tõuse püsti, et miks ta ei kummarda. Aga klaveril oli vahepeal üks jalg tulnud alt ära ja siis ta kuidagi toetas tema jalgadele ning ta ei saanud enam püsti sealt."