TOP 5 | Tõeliselt romantilised ja kaasakiskuvad filmid, mis ei jäta külmaks
Tõenäoliselt pole kellelegi võõrad klassikalised romantikafilmid nagu „Titanic“ (1998), „Jerry Maguire“ (1996) või „Notting Hill“ (1999). Vahel tasub heita pilk aga pisut uuemale filmikunstile, mis pakub samuti vahva elamuse. Järgnevalt on viis romantilist filmi, mille seltsis tasub mõnus õhtupoolik veeta.
„Temake" („Her", 2013)
„Rumal pöörane armastus" („Crazy, Stupid, Love", 2011)
Keskikka jõudnud Cal Weaveril (Steve Carell) on elu kui unistus - hea töökoht, kena maja, vahvad lapsed ja naiseks keskkooliaegne armastatu. Ent kui Cal saab teada, et Emily (Julianne Moore) on teda petnud ning tahab lahutust, kukub see "ideaalne" maailm kiiresti kokku. Veelgi hullem on see, et tänapäeva vallaliste seas tundub aastakümneid ühe ja sama naisega veetnud Cal saamatuse kehastusena.
Veetes oma õhtuid kohalikus baaris mossitades, kohtub ja sõbruneb Cal ülieduka naistemehe Jacob Palmeriga (Ryan Gosling). Jacob püüab Cali masendusest välja tuua ja sundida teda eluga edasi minema, avades ta silmad kõigele sellele, mida hetkel enesehaletsuses püherdav mees seni märganud polnud: flirtivad naised, mehised joogid ja stiilne riietus, mida kohalikust supermarketist ei saa.
„Täht on sündinud" („A Star is Born", 2018)
"Täht on sündinud" tähtedeks on neljakordne Oscari nominent Bradley Cooper („Ameerika snaiper", „Ameerika afäär", „Õnneteraapia") ja paljude muusikaliste auhindadega pärjatud Oscari nominatsiooniga superstaar Lady Gaga, kes mängib oma esimest peaosa. Cooperi jaoks on see ühtlasi ka lavastajadebüüdiks.
„San Junipero", 2016
Kuigi „San Junipero" pole otseselt tüüpiline film, vaid sarja „Black Mirror" osa, millel on täiesti oma süžee, siis võtab see paljude filmidega täiesti mõõtu. Film heidab pilgu tulevikku, kus inimesed saavad virtuaalreaalsuse kaudu minna mõnda teise ajastusse ja tunda end noorena. Niisiis tärkab kahe naise vahel armastuslugu, mis leiab aset 80ndate järgi kujundatud virtuaalreaalsues. Tegemist on kaasakiskuva looga, kus probleemiks pole mitte virtuaalreaalsues eksisteerivad moraalinormid, vaid piirangud, mis on saatnud peategelasi nende tõelises elus.
„Vee puuduts" („Shape of Water", 2017)
Guillermo del Toro kasutab filmis "Vee puudutus" kõiki neid võtteid, mis on teinud ta ainulaadseks. Ta valab oma südame, hinge ja märkimisväärses koguses meisterlikkust sellesse kaunisse kummalistest olenditest rääkivasse muinasloosse. Õrn austusavaldus nii tema eelkäijatele Hollywoodi kuldajastul kui ka neile, kes püüdsid esimestena tabada koletisemüütide vaimu, on see film del Toro kõige kõrvetavam ja sulnim, hoidudes õuduse teravatest nurkadest ja suunates soojahoovuse ülitäpselt kalibreeritud raamidesse.
Del Toro annab vaatajale palju, mida januselt juua. Ajastu, mil filmi tegevus aset leiab - 1960ndate külm sõda -, peaks viitama esteetikale, kuid režissöör ja kunstnik Paul Austerberry on surunud selle barokkvärvidesse, tööstuslikku atmosfääri, nõretavasse teispoolsusesse, muinasjutumaale, mis eksisteerib üksnes igaviku ajatsoonis.
Meile tutvustatakse Eliza Espositot, kes on alandlik koristaja ja käib öösiti koos oma sõbranna Zeldaga (Octavia Spencer) koristamas ülikõrge turvalisusega valitsuslaborit. Elizal tekib kohe side olendiga, kelle vastiku loomuga agent Strickland on Amazonasest kohale vedanud ja paaki pannud.
Allikad:
forumcinemas.ee
filmiveeb.ee