Milleks lihtsalt, kui saab keeruliselt! Kümme filmi, kus hõlpsad lahendused näisid justkui võimatuna
“Gravitatsioon” (“Gravity”, 2013)
Enamasti on reaalsusest pääsemiseks parimad just ulmefilmid. Kunagi ei tea, kas filmis toimunu võiks ka päriselt juhtuda. Siiski, kui vaadata ulmefilme teaduslikuma pilguga, võivad need natuke petlikuks osutuda.
Näiteks 2013. aasta kosmosepõnevik “Gravitatsioon” on väga reaalse graafikaga ja seetõttu tundub Sandra Bullocki ja George Clooney kosmoserännak kaasahaarav. Pole kahtlustki, et kosmoses on väga ohtlik – selles filmis pandi nii mõnedki õudused, mis seal juhtuda võivad, kokku.
Stseen, kus filmikangelased kukuvad läbi tühjuse, tekitab aga küsimusi. Üks tegelastest jääb kaablite külge kinni ja suudab enda juurde haarata ka teise astronaudi, kes temast peaaegu sirgelt mööda lendab. Kuid kaablid ei hoia neid mõlemaid ja üks astronautidest peab ennast ohverdama, et teise elu päästa.
“The Open House”, 2018
Noormehele, kes on traumeeritud oma isa mõrva nägemisest, antakse võimalus oma emaga hoida silma peal enda tädide majal. Mägede keskel suures majas olles üritab ema enda suhteid pojaga siluma hakata. Kuna tegu on õudusfilmiga, mis keskendub murdvargusele, lähevad asjad kiirelt valesti.
Anonüümne mõrvar jamab enne peategelaste tapmist nende mõistusega mitu päeva. Siiski leidub olukordi, kus ema ja poeg oleksid saanud lihtsalt põgeneda. Kui majas hakkavad veidrad asjad juhtuma, on õige aeg põgeneda.
Näiteks ootab tegelasi ees kaetud õhtusöögilaud. Ühel hetkel haarab noormees enda telefoni ja näeb, et mõrvar on telefonist SIM-kaardi eemaldanud. Samas hädaabisse on võimalik helistada ka SIM-kaardita. On ainult kaks võimalust - kas tegelane pole täie mõistuse juures või pole filmitegijatel aimugi, kuidas telefonid töötavad.
“The Silence”, 2019
Linateos võib meenutada 2018. aastal ilmunud filmi “Kena vaikne kohake”. Kõik algab tundmatutesse koobastesse puurimisega, mille käigus vabastatakse tohutult palju veidraid nahkhiire sarnaseid olevusi, kes kiirelt laiali lendavad ja Põhja-Ameerikas kaose tekitavad.
Pimeduses arenemine tähendab, et olevused on pimedad ja saavad saaki jahtida vaid kuulmise järgi. Inimesed peavad hakkama elama täielikus vaikuses, et ellu jääda.
Kui need elukad oleksid aga nii targad nagu filmis “Kena vaikne kohake”, oleks oht filmis arusaadavam. Seda, et olevused pole sama targad, tõestab stseen, kus nad lendavad puiduhakkurisse, kuna nad lähevad sinna, kust häält kuulevad.
Filmis on näha, et inimestel on alles internet ning ligipääs uudistele ja sotsiaalmeediale. Kõigi nende vahenditega ei suutnud mitte keegi välja mõelda, mida inimeste kaitseks teha. Ilmselt ei mõeldud sellele, et jagada internetis, et puiduhakkur suudab korraga palju olevusi hukata.
“Kena vaikne kohake” (“A Quiet Place”, 2018)
Nagu teisteski õudusfilmides, läheb ka selle filmi tegelastel selge mõtlemine meelest. Peategelased on kindlasti targad, kuid loogiline mõtlemine pole nende tugevaim külg. Filmi algus võis paljusid ehmatada. Pere noorim poeg leiab mängu kosmoselaeva, mille hirmunud isa talt kiiresti ära võtab. Poisi õde aga varastab vennale salaja kosmoselaeva, et viimane saaks sellega ikkagi mängida. Et väike poiss ka patareid kätte sai, ei teadnud alguses keegi. Kui ta lõpuks mõistab, kuidas kosmoselaev tööle saada, hakkavad mänguasjal erinevat värvi tulukesed põlema. Vanemad küll ei teadnud, et poeg on surmava mänguasja kätte saanud, kuid siiski – kas poleks targem olnud võtta ära patareid ja jätta kosmoselaev lihtsalt poisile mängimiseks.
“Sõrmuste isand” (“The Lord of the Rings”)
“Jupiteri tõus” (“Jupiter Ascending”, 2015)
“Tasujad: Igaviku sõda” (“The Avengers: Infinity War”, 2018)
“Rapuntsel” (“Tangled”, 2010)
“Metsamajake” (“The Cabin in the Woods”, 2012)
“Saag” (“Saw”, 2004)
Tänapäeval võib kiirelt meelest minna, kui väikese eelarvega selliseid filme kunagi tehti. Filmi “Saag” piinakamber oli väga tavaline. Lihtsalt paar meest, kes olid seina külge kinni pandud mingis räämas vannitoas. Lisaks oli seal vann, mõned saed ja relvad ning üks laip.
Tegelastele antakse selged juhised - üks peab enda kaaslase tapma päästmaks enda pere. Teise mehe ülesanne on põgeneda enne, kui ta tappa jõutakse. Väheste vahenditega nende rumalus aga hoopis suurenes.
Allikas: WhatCulture