Arusaamatu mõmin! Kriitikute hinnangul tapavad efektid "Tenetis" dialoogid
Kui helitehnika kvaliteet üha paraneb, miks siis tegelaste dialooge järjest halvemini kuulda on, küsib The Guardian.
"Hngmmhmmh,"ütleb Robert Pattinson.
"Mmghh nmmhhmmmm nghhh," vastab John David Washington.
Sellisena kirjeldab "Teneti" tegelaste dialooge ajaleht The Guardian, mille hinnangul on filmile raske andeks anda seda, et vaatajad ei kuule, mida tegelased omavahel räägivad. Väljaande väitel on ka publik sama asjaolu üle nördimust avaldanud. "Kummaline mõelda, et Christopher Nolan tegi sellise allaandmise stseraariumile, mida ta viis aastat kirjutas," leiab ajaleht.
Kuna "Tenet" ei ole ainuke film, mida samal põhjusel kritiseeritud on, püüdis The Guardian leida ka vastust küsimusele, miks dialoogid filmides teisejärguliseks on muutunud. "Sopranode" helirežissööri Mathew Price`i sõnul soovivad kaasaegsed režissöörid montaažis miksida kokku mitu heliriba, seal hulgas muidugi heliefekte, mistõttu tekstidele jääb vaid väike ruum. "Kui vaatate vanu filme, siis nendes on heliefektideks väiksemadki asjad: keegi kõnnib nahkjopes üle toa, sa kuuled ta samme, tõmbluku raginat, nahkmaterjali krigisemist..."
Oscarile nomineeritud helirežissöör Rob Bochar on nõus: "Mõelge esimestele "Tähesõdadele" või "Tänapäeva apokalüpsisele" - me saime aru kõigest, mida räägiti."
Leht jõuab järeldusele, et ülepaisutatud heliefektid on suuresti televisiooni pealetungi süü: filmitegijatel tuli välja mõelda midagi uut, et diivanitele vedelema jäänud publik kodust välja meelitada. Seega otsustatigi võimsate heliefektide kasuks, mida tele pakkuda ei suuda.