Eile, 19. jaanuaril tekitas sotsiaalmeedias palju segadust Genka ehk Henry Kõrvitsa Facebooki lehel olukord, kus Kõrvits oli oma Instagramis jaganud oma uhiuut albumit ning jätnud seejuures viitamata, et tegu on reklaamiga.

Tahest-tahtamata tekitas selline olukord mitmetes muusikutes ja kultuurielu tegelastes küsimus ja segadust, mispärast andis Tarbijakaitse juht Jaana Tael R2-s rohkem aru, miks ja mismoodi antud juhendi järgi peaks käituma.

"Henry Kõrvitsa plaat kuulub ka antud juhendi põhjal reklaami alla," tunnistab Tael, et juhendi välja andmise mõte seisnes selles, et reklaamiseadus muidu pole väga kergesti mõistetav. Juhend tehti põhjusel, et reklaam on suures osas kolinud sotsiaalmeediasse.

"Reklaam on kõik see, kui ta postitab tasu või mitte tasu eest. Kui ta saab selle eest mingisugust teenust või toodet tasuta, promodes enda või kellegi teise tooteid," märgib Tael, et mõjuliider peab aru andma, mida ta teeb. Sealhulgas tunnistab Tael, et neil pole esialgu eesmärk kedagi karistama hakata, vaid kõiki osapooli teavitada.

Tutvu juhendiga lähemalt SIIT!