"Kohtusin Eesti skulptuuri absoluutse tipu Mati Karminiga esmakordselt 1993. aastal, mil tegin ETVsse saatesarja nüüdiskunstist," räägib Nõgisto. "Tänaseks on minu kätte koondunud filmimaterjale Karmini loomingust, üks neist on kadunud dokumetalisti Jüri Tallinna arhiivist, kus jäädvustub Marie Underi skulptuuri tegemine. Joala ausammas oli päästik teha dokfilm lõpuni."

Nõgisto tahab jutustada loo kunstnikust, kes hoolimata tema sees ja ümber lehvivatest lohedest on jätmas kustumatut jälge avalikku ruumi. Nii nagu Karmini ratsamonumendis Tori kiriku kõrval võitleb Püha Jüri lohega, on kunstnike looming alatasa diskussiooni allikaks. Miks? Sellele ja teistele küsimustele loodab Nõgisto koos Karmini, kunstiteadlaste ja kultuuriloolastega vastuseid leida.