Filmitööstus igaveseks muutunud: mõttekas on filmide levitamiseks uusi mudeleid luua
(2)Warner Bros. ütles eelmisel aastal, et kõik 2021. aasta filmid linastuvad HBO Maxis samal ajal, kui film kinodes debüüdi teeb. Kuu aega on filmid kõigile kättesaadavad ja siis need eemaldatakse ja näidatakse järgnevad 60 päeva ainult kinodes.
Universali filmistuudio on vähendanud 90 päevast ootamist 17 päevani.
ViaComCBS teatas, et suurimad filmid nagu "Mission: Impossible 7" ja "A Quiet Place Part II" tulevad vabalevisse kõigest 45 päeva pärast esilinastumist. Teisi saab striimida juba 30 päeva pärast esilinastumist.
Disney eksperimenteeris möödunud aastal oma kahe hitiga, milleks olid "Mulan" ja Pixari "Soul", need olid saadaval Disney+ voogedastusplatvormil. Sel aastal plaanib Disney seda teha vaid ühe filmiga "Raya and the Last Dragon". Walt Disney tegevjuht Bob Chapek sõnas, et ta pole kindel, kas filmitööstused veel kunagi tavapärase 90-päevalise akna juurde naasevad.
"Lõppkokkuvõttes arvan, et läheme tagasi normaalseks," ütles Wedbush Securitiesi teadusanalüütik Michael Pachter. "Stuudiod soovivad teenida võimalikult palju raha. Kinoaken loodi filmistuudiote tulude maksimeerimiseks. Nad võivad mõne filmi akent kohandada 90 päevast 70 päevani, kuid kui 90 päevast saab 17 päeva, ei teeni nad nii palju raha, punkt."
2019. aasta oli Põhja-Ameerika kassade jaoks paremuselt teine aasta. Selle kasvu põhjustas peamiselt piletihindade tõus.
"Traditsioonilised murrangulised mudelid on möödunud ajastu tulemus ja tänapäeval, kus tehnoloogia ja sisu ühinemine on vältimatu, on mõttekas filmide levitamiseks uusi mudeleid luua," ütleb Comscore meediaanalüütik Paul Dergarabedian, "Kinod on siin, et jääda ja nii ka voogedastus; mõlemad võivad eksisteerida ja üksteist täiustada."