Sisuloojate turunduse platvorm Promoty aitab kokku viia sisuloojad ja ettevõtted. Nende tööks on leida õigele tootele ja teenusele õige sisulooja.

Sisulooja ja laulja Helen Adamson on omadega selles punktis, kus tahaksid olla paljud – tema saab öelda, missuguseid koostöid ta vastu võtta tahab ja milliseid mitte.

"Teen koostööd selliste brändidega, mida ma ise kasutan, mida ma tahaksin kasutada, millised mulle meeldivad, kelle filisoofiaid ma hindan ja mis minu ellu sobivad. Loomulikult dikteerin mina hinna. Bränd võib saata vastuse (ja mitte nõustuda – toim). Mina vastan, et see on minu hind ja ma ei ole motiveeritud seda väiksema tasu eest tegema."

Selle toob välja ka Promoty. Nende platvormil üldjuhul otsitaksegi just selle põhjal, et kes on antud toote teenuse fänn e. kasutab seda brändi või toodet juba niigi.

"Samuti vaadatakse uute koostööpartnerite puhul üle veel täpsemalt jälgijaskond, et postituse publikum oleks antud toote sihtgrupp. Lisaks ka näiteks demograafia, et vältida olukorda, kus postitus läheb enamuses Iraani või Filipiinidest jälgijatele," täpsustas Promoty eduka kampaania juht Anni Rahula.

Reklaamiagentuur Kriit projektijuht Konstantin Burõi tõi välja, et suur jälgijate arv ei olegi alati oluline. Nii on ka Promotys, sest viimase aja trend on leida üles enda brändiga sobivad sisuloojad ja selle tõttu ei ole jälgijate arv enam nii tähtis.

"Seda näeme ka meie platvormil tehtavatest kampaaniatest, kus enamjaolt pannakse kampaania jälgijate alumine piir 1000 jälgija peale. Soomes oleme näinud ka mitmeid alates 500 jälgijaga sisuloojate kaasamise kampaaniaid," tõi Anni välja.

Jälgijate koguarv tuleb mängu mõnel juhul ja selle üle otsustab turundaja. On brände, kes teevad kõigile sisuloojatele sama pakkumise, olenemata vahet palju jälgijate vahe on, aga pakutakse ka erinevas suuruses tasu vastaval jälgijate arvule. Üldjuhul tasutakse vastavalt konto statistikale, fotode kvaliteedile, koostööde sagedusele, kampaania pikkusele jne.

Kui rääkida rahadest, siis Promoty andmetel on 1500 eurot kampaania eest saanud sisulooja, kellel on 50 000 jälgijat. Selle hulga jälgijatega on Eestis näiteks Grete Kuld (95,6k), Brigitte Susanne Hunt (75,1k) ja Tanel Padar (58K).

20 000 jälgijaga sisulooja võib kampaaniaks nõusse saada 500 euro eest, aga üldiselt hakkavad sealt ka tasud tõusma. Sellise jälgijate hulgaga sisuloojad on Helen Adamson (28,3k), Ada Nelke (27,2k) ja Laura Põldvere (21,7k).

Eksisteerib ka standardpakkumine, mille keskmiseks eelarveks on 100-200 eurot. Kuid ka siin mängib rolli nii sisulooja ise kui kampaania.

Selle raha eest peab sisulooja üldjuhul tegema 1-2 story't ja ühe sisulise postituse. "Sisu võib olla ainult story´des, tavapostitustena, aga ka lühivideod on nüüd populaarsust kogumas," ütles Anni Rahula.

Väga suurt rolli mängib sisulooja valikult ka tema kuvand. Ehk kui kahel sisuloojal on sama arv jälgijad, siis loeb see, mida turundaja tahab. Promoty platvormil on üldjuhul tihti ka selgelt kirjas, et milline inimene peaks tulevast koostööd tegev sisulooja olema ehk siis kandideerivad ka juba seda tüüpi sisuloojad, keda otsitakse.

Kuidas see kõige õigem inimene leida? Promoty platvorm on üles ehitatud nii, et turundaja paneb üles kampaania ja sisuloojad, kes sellest koostööd huvitatud on, kandideerivad antud koostöö tegemisse.

Brändid on üha teadlikumad sellest, kellega nad koostööd teha tahavad. Üldjoontes ei soovita teha enam koostöid nendega, kes ei sobi nende sihtgrupile, tähtaegadest kinni ei pea ja loomulikult ei teha koostööd nendega, kes töötavad juba konkureeriva brändiga.