Rahvusvaheline Suveöö balletigala toob Rahvusooper Estonia lavale tantsijad üle maailma: osalejaid on Jaapanis, Ameerika Ühendriikidest, Euroopast ja Venemaalt. Õhtu kahes osas esitatakse pärle klassikalise balleti kullafondist ja uusi kaasaegse tantsu numbreid.

Gala ja sellele eelneva balleti meistrikursuse direktor Galina Rohumaa rõhutab sündmuse eksklusiivsust. Gala saab näha vaid 31. juulil ja 1. augustil.

„Eriline ja oluline on ka see, et Suveöö balletigala on loonud mitme riigi tipplavastajad ja -tantsijad justnimelt Eestis esitamiseks ja siinse publiku jaoks,” räägib Galina Rohumaa.
Lavale astuvad säravad Timothy van Poucke (Hollandi Rahvusballett) ja Chloë Réveillon (Baieri Riiklik Ballett). Lühinumbrite lavastajateks on Triinu Upkin, Helen Veidebaum ja Jevgeni Grib (Eesti), Fabrice Edelmann (Spain) ning Viki Bromberg Psihoyos (USA). Rahvusvahelise suveöö balletigala kunstiline juht on Sergei Upkin.

Mujetavaldav kiirus ja loomejõud
Balletigala kunstiline juht Sergei Upkin koges Suveöö balletigala lavastades võimast sünergilist jõudu. Kõik laval toimuv valmis meistriklassi raames ning ebatüüpiliselt kiiresti – plaanide tegemiseks, kostüümide loomiseks ja läbimänguks oli aega alla kolme nädala.

Galad on lõppakordiks kokku viis nädalat kestvale rahvusvahelise balleti meistrikursusele International Ballet Summer Workshop Estonia. Meistrikursusel osalevad tantsijad on vanuse ja oskuste põhjal gruppidesse jaotatud ning galakontserti meeskonda pääsevad vaid parimatest parimad.

Alles juunis sündis ka otsus sel aastal balletigala korraldamiseks tavapärasest erineva ülesehitusega. Sergei Upkin meenutab, et eelnevatel aegadel on gala esimeses osas toodud lavale tantsunumbrid erinevatest balletistiilidest, teises osas aga esitatud lühiballett. Sel aastal koosnevad mõlemad osad lühinumbritest, esitatakse pärle nii klassikalise balleti kullafondist ja uusi kaasaegse tantsu numbreid. Lavastajaid on viis, neist kolm Eestist.

„Meistriklass on olnud võimas kogemus ja intensiivne töö, samuti tohutu rõõm,” jagab Sergei Upkin emotsioone ning lisab, et tants on ka lõimimisvõimalus – nii näiteks on laval eesti koreograafi Helen Veidebaumi poolt Pärt Uusbergi „Kas sa tuled tagasi” muusikale loodud tantsus balletitantsijad nii Ameerikast kui ka Valgevenest. „Helen oskab inimestest tuua välja parima, mis neil on anda,” arutleb Sergei Upkin.

Päevakajalised tantsunumbrid
Lisaks klassikalisele balletile saab näha ka uusi tantsunumbreid, mis on käsitlevad kaasaegset elu ning uute probleemidega toimetulemist.

Uudisloomingus leiavad käsitlemist muu hulgas küsimused pandeemiaga toimetulemist ja selle järelkajast. Triinu Upkini multimeedia-miniatüür käsitleb eneseisolatsiooni ja veebivahendusel “koos” olemist, tõstatades küsimuse, kus toimub tõelisem elu, tõelisem koreogaafia – kas ekraanil või reaalsuses? Jevgeni Gribi number räägib humoorikalt ekraani tõttu kaaslasega läheduse kaotamisest. Fabrice Edelman mõtiskleb universaalsete juurte teemadel, kuidas juured, olgugi erinevad, on ometi meil kõigil, nende olemasolu ühendab meid, aga kaasaegsete inimestena võime oma traditsioone muuta – elada!

Piletid müügil Piletitaskus.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena