„Apteeker Melchiori“ järeltootmis- ja eriefektide juht Jan Viljus: „Filmi järeltöötlus algas juba jaanuaris vahetult pärast ligi pool aastat kestnud filmivõtete lõppu, aga intensiivsemalt saime järeltöötluse ja eriefektide loomisega pihta hakata nüüd, kui montaaž sai valmis.“

Filmi järeltöötlusega teeb kuni septembri lõpuni tööd ligi 50 inimesest koosnev meeskond. „Praegu teeme aktiivselt eriefekte: loome apteeker Melchiori maailma, kus suurem osa tegevusest toimub keskaegses Tallinnas. Lisaks valmib montaaži alusel helilooja Liina Sumera juhtimisel filmimuusika,“ selgitas Viljus.

Jan Viljuse sõnul oli filmi tootmismeeskonna jaoks suurim väljakutse see, kuidas siduda kokku tuttav koht ja tundmatu aeg. „Armastatud Tallinna vanalinn peab pakkuma filmivaatajale äratundmisrõõmu. Samas oli keskaegne Tallinn hoopis teistsugune, kui täna harjunud oleme. Me ei tee küll ajaloofilmi, aga tulemus peab jääma usutav. Seetõttu eemaldame järeltöötluses kõik kaadrisse jäänud tänapäevased hooned ja objektid ning ehitame juurde vanaaegseid maju ja linnaatmosfääri. Lisaks tuleb järeltöötluses tegeleda väga palju detailidega, näiteks muuta ilma, siduda erinevaid võttepaikasid üheks tervikuks või eemaldada kaadrisse jäänud objekte, mis ei lähe keskajaga kokku. Selle töö tulemusega võib rahule jääda siis, kui filmivaataja arvutis tehtud muudatusi ja eriefekte ei märka.“

Jan Viljus lisas, et „Apteeker Melchiori“ triloogia filmivõtetele eelnes väga põhjalik ettevalmistus. „Kuna tegemist on läbi aegade mahukaima Eestis tehtud filmiprojektiga, siis oli ka võtetele eelnenud ettevalmistusfaas ülipõhjalik. Režissöör Elmo Nüganeni, operaator Mihkel Soe ja kunstnik Matis Mäesalu nägemus oli selgelt paigas juba enne filmivõtete algust. Montaažirežissööril Marion Koppelil ja eriefektide tiimil on sellevõrra lihtsam soovitud tulemuseni jõuda.“

Triloogia esimene osa „Apteeker Melchior“ jõuab kinodesse tänavu sügisel.

Projekti tootmiseelarve on kuus miljonit eurot. Esimese mängufilmi tootmist toetavad Eesti filmi instituut ja Eesti kultuurkapital.