Erik Orgu sõnul on meie laiuskraadide tüüpiline kaasnähe see, et niipea kui päike hakkab madalamalt käima ja ilmad muutuvad jahedaks ning pimedaks, hakkavad inimesed eelistama tubaseid tegevusi ja otsivad põhjuseid, miks mitte minna õue. Siiski tuleks endale aru anda, et terve eluviisi hoidmiseks tuleb kehaliselt aktiivne olla aasta ringi.

„Pimeda aja saabudes muutub ka paljude elustiil staatilisemaks, sest ilm on ju halb ja riided on pikad – nende vabanduste pärast kogutaksegi enamik ülekilosid. Seda on nii kaua tehtud ja ei pruugi pähegi tulla, et saab ka teisiti,“ räägib Orgu.

Kui paljud mõtlevad, et kena vorm ja hea tervis saabub kohe raskelt rauda rebima või trenni lõhkuma hakates, siis tasub taas üle korrata, et liigne agarus on ogarus, millega võib hoopis kahju teha. Pigem tuleks igapäevaselt pikkida tegevustesse vähemalt poole tunni ulatuses jalutuskäike ja vähemalt kümne minuti jooksul sellist liikumist, mis kergelt higistama paneb.

„Jalutamas tasub käia näiteks kohe pärast ärkamist, sest siis on rutiinist kergem kinni hoida. Päeval on kõigil palju tegemist ja siis muutub harjumus ebaregulaarseks. Jalutusmarsruudid võiks olla erinevad, siis ei teki tüdimust,“ jagab Orgu nippe.

Samuti on tema sõnul väga oluline jälgida toitumist, mis tagab heast enesetundest ja väljanägemisest peaaegu poole.

„Süüa tuleks ka muudel hooaegadel suviselt ehk värske taimne toit ja madala rasvasisaldusega liha aitavad kenasti ülekilode vastu,“ õpetab Orgu. „Ära ei tohiks unustada vee joomist, mida võiks tarbida vähemalt kaks liitrit päevas.“

Üks peamisi põhjuseid, miks inimesed kergelt alla annavad, on see, et tulemusi on raske jälgida. Kui pärast nädalat aega aktiivset elustiili lemmikpüksid endiselt jalga ei mahu, on motivatsioonilangus kerge tulema. Selle vältimiseks soovitab Orgu kasutada monitooringurakendusi ja elektroonilisi abivahendeid. Näiteks toob ta Samsungi uue nutikella Galaxy Watch4, mis lubab kasutajal hõlpsasti mõõta keha lihasmassi ning rasvaprotsenti.

„Inimene usub seda, mida ta näeb. Rasvaprotsendi kasvu ja languse jälgimiseks ei ole vaja isiklikku treenerit ja kallist masinat. Watch4 nutikell on ümber randme nagu tavaline kell, kuid lihtsa liigutusega on võimalik ära näha oma rasvaprotsent. Kui see on liiga kõrge, tuleb paremini toituda ja rohkem liikuda ning kell ütleb sulle, kui lähed õiges suunas!“ selgitab Orgu.

Neile, kes siiski leiavad, et treenimine on ajakulukas, soovitab Orgu treenida kodus muude tegevuste kõrvalt. Üsna väikese väljaminekuga saab endale koju muretseda hantlid või spetsiaalsed kummilindid, millega on mõnus kodus treenida ükskõik millisel ajahetkel.

„Loomulikult nõuab hea väljanägemine aeroobset treeningut ja liikumist, kuid osa tööd saab ära teha kas või diivanil lesides ja teatud lihasgruppe treenides. Kõige alus on siiski pealehakkamine ja järjekindlus,“ sõnab Orgu.

ERIK ORGU HEA VORMI NIPID

Söö suviselt ja värskelt. Lisa menüüsse alati värskeid köögivilju.
Käi lisaks treeningutele jalutamas ja tee intervalltreeninguid, kus tavatempo vaheldub kiirema kõnniga.
Katseta uusi treeninguid.
Jälgi oma edusamme iga päev ja võrdle neid sõpradega.
Muretse kodused lihtsad treeningvahendid, näiteks kummilindid.