Esimest korda maailmas saab näha György Pálfi, Aku Louhimiehe, Ädilhan Jeržanovi, Kristijonas Vildžiūnase, Jun Robles Lana ja Abed Abesti uhiuusi filme.

Kõik autorid on osalenud nimekatel rahvusvahelistel festivalidel ja osa esindanud oma riiki ka mitteingliskeelse filmi Oscari kategoorias.

PÖFFi juhi Tiina Loki sõnul on tänavu tugev filmiaasta ja häid filme rohkem kui küllalt, mille tõttu on ka kava kokkupanemine olnud tõeline nauding, aga ka tõsine proovikivi. „Me oleme väga uhked nende üllatavate, silmiavavate ja liigutavate filmide üle, mida me oma 25. sünnipäeva aastal esitleme,” kergitas ta põhivõistlusprogrammilt katet.

Kokku on põhivõistlusprogrammis 20 filmi, mis avalikustatakse 21. oktoobril.

Nimekaim esimesena välja kuulutatud autorite seas on Ungari režissöör György Pálfi, kelle tuntuimad filmid „Hõkk” ja „Taksidermia” on võitnud maailmas hulga auhindu ja tuttavad ka PÖFFi vaatajale. 47-aastase autori uus film „Igavesti igaveses” (Mindörökké) on allegooriline draama postapokalüptilisest, militariseeritud tsooniks muutunud Ungarist, kus hargneb kummaline armastuskolmnurk. „Lootus suri viimasena,” kõlab selle aja pulssi tabava linateose juhtlause.

Kasahstani režissööri Ädilhan Jeržanovi „Karjaimmuunsus” (Онбағандар) on absurdikomöödia korrumpeerunud külapolitseinikust, kes satub sekeldustesse, kui koroonaviiruse tõttu saabub külla kõrge kontrollkomisjon. 39-aastane Jeržanov kuulub oma riigi juhtivate filmilavastajate sekka, kelle töid on näidatud paljudel nimekatel festivalidel, sealhulgas Cannes´is, Veneetsias ja Torontos. Tema mullune film „Ulbolsõn – üksi kõigi vastu” võitis PÖFFil Aasia filmikunsti edendamise võrgustiku NETPAC auhinna.

Leedu, aga ka Läti ja Eesti filmikunsti esindab kolme riigi koostöös valminud muinasjutuline draama „Laulud rebastele” (Dainos lapei), mille režissööriks on 50-aastane leedukas Kristijonas Vildžiūnas. Ka siinsele vaatajale tuntud filmide „Sina oled mina” ja „Seneca päev” autori uues töös, mis põhineb Orpheuse ja Eurydike müüdil, eraldub armastatut leinav rokkmuusik üksikusse maamajja ja püüab seal esile manada n-ö teadvusel unenägusid, et taas oma Eurydikega kohtuda. Filmi kaastootjaks on Eesti Joonisfilm.

„Ootus” (Odotus) on Soome režissööri Aku Louhimiehe psühholoogiline draama naisest, kes peab otsustama mõistuse ja tunnete vahel, kui tema abikaasale tuleb külla vana sõber. Juhani Aho 130 aasta taguse romaani „Õpetaja proua” moodsa versiooni tegevus leiab aset Turu saarestikus asuval idüllilisel saarel, mida pole räsinud veel koroonapandeemia. 53-aastase Louhimiehe eelmine film „Tundmatu sõdur” kogus Soomes üle miljoni vaataja.

Kaks aastat tagasi Tallinnas parima režissööri auhinna pälvinud 48-aastane filipiinlane Jun Robles Lana on PÖFFil tagasi oma uue sotsiaalse draamakomöödiaga „Viimane võimalus” (Big Night), milles ontliku geist ilusalongi omaniku elu pöördub pea peale, kui ta satub ootamatult politsei poolt jälgitavate narkomaanide nimekirja. Oma nime puhtaks pesemiseks võtab ta ette odüsseia, mis osutub korraga frustreerivaks ja koomiliseks. Teravmeelne film tõukub 2016. aastal Filipiinide presidendiks saanud Rodrigo Duterte lubadusest lahendada narkoprobleem kuue kuuga, mis vallandas siiani kestva nõiajahi, kus ei tehta vahet heal ja halval.

34-aastase iraanlase Abed Abesti mõistukõnelises filmis „Eunuhhist khaani tapmine” (Koshtan-e Khajeh) kukub majja, kus elab isa kahe tütrega, pomm. See käivitab sündmuste ahela, kus ühed ohvrid hakkavad tapma teisi ohvreid, kattes kõik tänavad verega. Vägivalla-teemaline visuaalne sümfoonia on inspireeritud Lähis-Ida lõppematutest konfliktidest.

Põhivõistlusprogrammi võitja saab auhinnaks 20 000 eurot, mille paneb välja Tallinna linn.

Pimedate Ööde filmifestival leiab tänavu aset 12.–28. novembrini. Festivali passid on juba müügil.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena