José Gonzalez on Argentiina päritolu Rootsis sündinud laulja-lugudekirjutaja, kes ülemaailmse tuntuse pälvis paar aastat tagasi ka Eesti teleekraanidele jõudnud Sony Bravia reklaamiga, mille tunnusmeloodiaks oli Gonzaleze kaver Rootsi bändi The Knife loost “Heartbeats”.

Reklaam köitis vaatajate tähelepanu hüpnotiseeriva aegluubis- pildiga: 250 000 värvilist palli mööda San Francisco tänavaid põrkamas-hõljumas, taustaks intiimne, kuid sisemise põlemise ja kirega laul, mille saateks akustiline kitarr. Reklaamist sai alguse Göteborgi poisi José Gonzaleze edulugu, mille üle tunneb uhkust kogu Rootsi muusika-industry.

Gonzaleze esikalbum “Veneer” müüs plaatinaplaadi staatusesse intiimsete, akustilisel rütmikitarril saadetud indie-lugudega, mis peegeldavad tema mõjutusi bossa novast, klassikalisest muusikast ja joy-divisionlikust post-pungist: vaiksed sügisesed indie-pop magamistoa-lood, milles eriline tundlik intiimsus — nagu istuks ta su kõrval ja laulaks vaid sulle. Võrreldud on teda Nick Drake’i, Elliot Smithi, Paul Simoni ja John Martyniga.

Oma lemmiklauljaks on José ise nimetanud kuuba protestilaulikut Silvio Rodriquez’t. Jose Gonzaleze tunnusmärk on klassikaline soolokitarr ja pehmed vokaalmeloodiad. Suurem osa plaadimaterjalist on José enda kirjutaud, sinna hulka kuuluvada aga ka kaverid lugudest nagu Joy Divisioni “Love will tear us apart”, Kylie Minogue “Hand on your heart” ja Massive Attacki “Teardrop”.

Vokalistina on Gonzalez osalenud elektroonilise muusika superstaaride Zero7 ja Savath & Savalas plaatidel, teinud koostööd Soome DJ Jori Hulkkoneniga ja teda on sämplinud Briti hip-hop artist Plan B.