ERR pole huvitatud Eesti euroloo tutvustamisest tuhandetele välismaalastele?

 (35)
ERR: "See pole meie kiireloomuline prioriteet!"
Foto: Taavi Sepp

Paljusid eurofänne pani imestama, et Eesti Rahvusringhäälingul läks sel aastal lausa mitu päeva, et laadida YouTube'i video Eesti Laulu selle aastasest võiduloost. Kui eelmistel aastatel on seda tehtud vaid loetud minutitega, siis sel aastal väidab ERR, et Victor Crone loo näitamine rahvusvahelisel meediaplatvormil polnud nende prioriteet.

Eelmistel aastatel, kui šou peaprodutsendiks oli Mart Normet, laadis ERR YouTube'i üles kohe võitja ja ka kõikide teised osalejate finaaliesitused. Sel aastal pidid andnud eurofännid Euroopast ja kaugemaltki selleks vaeva nägema ja leidma need hea õnne ja suure huvi korral guugeldades ehk hoopis ERRi kodulehelt.

"Kõik Eesti Laulu finaalis ja ka poolfinaalides kõlanud lood olid koheselt pärast tele-eetris kõlamist üleval Menu portaalis ja on praegugi kuulatavad-vaadatavad Eesti Laulu kodulehel," põhjendas video YouTube'i üleslaadimiseks kulunud mitmeid päevi ERR-i kommunikatsioonijuht Pille-Mai Helemäe.

"Uute korraldajate ja Youtube'i videote laadimise vahel seose nägemine on pigem rikka fantaasia vili," lisas ta, et Tomi Rahula ja video laadimiskiirusel seost ei ole.

Seotud lood:

Rahvusringhäälingu eest tegi töö ära pühapäeval üks eurofännist Youtube'i kasutaja, kes laadis Victori esituse keskkonda üles ning seda said rõõmuga kasutada kümned kärsituks juba muutunud välismaised väljaanded. Kõik see oli hea promo Eesti võiduloole ning antud video teenis pühapäeval ja esmaspäeval tuhandeid vaatamisi fännidelt, kelle Google'i seaded ei viinud neid ilmselt esimese asjana just Rahvusringhäälingu meelelahutusporaali Menu, vaid just YouTube'i. Teisipäeval ehk pea 72 tundi pärast finaali ärkas lõpuks ka ERR, kes otsustas Victorit alles siis YouTube'is huvilistele näidata.

Helemäe selgitab, et globaalsete meediaplatvormide sisuga täitmine ei ole ei ERRi ega ühegi teise Eesti meediamaja kiireloomuline prioriteet. Kuid kelle töö peaks siis olema Victor Crone võiduloo reklaamimine võimalikult paljudes rahvusvahelistes väljaannetes, mis kindlasti mõjutab ka Eesti edukust Eurovisionil?

Piraatkoopia eemaldati siis ERRi palvel YouTube'ist ning sellega jäeti tühi kole koht kümnetes väljaannetes, mis paari päevaga olid Victori palast operatiivsete väljaannetena artikli teinud ning sinna ka kõnealuse piraatkoopia vaatamiseks pannud.

"Peame kaitsma enda loodud sisu ega saa silma kinni pigistada internetti laetud piraatkoopiate ees," põhjendas Helemäe esmase juhusliku kasutaja lisatud video eemaldamist keskkonnast. See aga jättis kümnete kiirelt tegutsevate fännilehtede Victori-artiklisse inetu augu ning võttis võimaluse "Stormil" eurofännide südamesse jõuda.

Loodame, et edasi läheb Victori Euroopale tutvustamisega paremini.