2. Tangi sellistest tanklatest, kus on odavam kütus

Kütuste hinnad tanklates varieeruvad peaaegu 10 senti ning seetõttu on mõttekam ju osta sellisest kohast, kust saab sama raha eest rohkem kütust. (Seda nippi tasub kasutada siis, kui teile jääb selline tankla tee peale, kuna spetsiaalselt sellisesse tanklasse sõiduks tuleb osta sealt väga suur kogus kütust, et see end rahaliselt ära tasuks.)

3. Sõida hooldatud autoga

Sõites sellise autoga, millel on kõik õlid, filtrid ja rihmad vahetatud õigeaegselt väheneb kütusekulu kuni 10%, võrreldes sellise autoga, millel on hooldusvälp üle lastud. (Lisaks kütusesäästule pikeneb seeläbi ka teie automootori eluiga. ! Inimesed, kes sõidavad autoga rohkem linnas kui maanteel, soovitame mootoriõli vahetada enne tehase poolt kehtestatud õlivahetusvälpa. Põhjus on väga lihtne. Linnas sõites käib auto mootor tühikäigul väga palju, aga kilometraaži juurde ei tiksu. (mootor ju ikka kulub, samuti mootoriõli) Nimelt arvestatakse õlivahetusvälpi just läbitud kilomeetrite põhjal, mitte tegeliku töötamise põhjal.)

4. Mõttetu kola autost välja

Ei ole vaja sõites kaasas kanda selliseid asju, mida sa ei vaja. Kütusesääst on märgatav! ;)

5. Käiguga pidurdamine

Väga tihti viskavad inimesed takistuse nägemisel (olgu selleks siis ummik või valgusfoor vms.) auto vabakäigule. Selle asemel oleks soovituslik hoopis käiguga pidurdamine. Nimelt käiguga pidurdades on kütusekulu 0 (tühikäigul siiski kulutab mootor kuigipalju kütust, et hoida ennast töötamas) Lisaks kütusesäästule väheneb ka pidurite kulumine.

6. Kiirenda rahulikult soovitud sõidukiiruseni

Rahulik kiirendus mõjub hästi teie rahakotile ning autole. Keskmine kulu võib väheneda kuni 1L/100km kohta.

7. Püsikiirusehoidja kasutamine

Väga paljud inimesed topivad püsikiirusehoidjat igal pool peale, kuid kütusesäästu aspektist pole see alati väga õige tegevus. Nimelt on Eestis suhteliselt vähe kohti, kus püsikiirusehoidja kasutamine annaks kütusesäästu, võrreldes niisama jalaga kiiruse hoidmist. Selle põhjuseks on püsikiirusehoidja tööpõhimõte. See on programmeeritud hoidmaks täpselt seda kiirust, mis te olete talle ette näinud. Tõusude, langustega ja käänulistel teel kulutab see vidin hoopis rohkem kütust, kui niisama jalaga kiirust hoides. Samuti väheneb püsikiirusehoidja efektiivsus tuulise ilma puhul. Ehk - püsikiirusehoidja kasutamine on kütusesäästu eesmärgil mõttekas just hästi laugete ja võimalikult sirgete teede puhul. (nt. 4-realised maanteed Eestis)

8. Sõida võimalikult kõrge käiguga

See nipp ei puudu mitte ühestki kütusekulu vähendamise artiklitest ning see on ka tõsi. Tõesti, võimalikult kõrge käiguga sõitmine vähendab kütusekulu. !!! See kehtib jällegi ainult väga laugete teede puhul. Väiksemgi tõus, kurv või muudatus teekattes suurendab kütusekulu rohkem kui sõites madalama käiguga. (Sõitmine võimalikult kõrge käiguga pidevalt tahmab mootorit ning aeg-ajalt oleks targem teha mõni sõit niimoodi, et kasutate tervet mootoripöörete vahemikku. Tulemuseks on : Mootor töötab vaiksemalt ning sujuvamalt, kiirendus on parem, kütusekulu väheneb)

9. Ära ületa piirkiirust

Sõites lubatust kiirema piirkiirusega suureneb õhutakistus ning veeretakistus, mille tulemusel hakkab auto rohkem kütust võtma. Lisaks tekitab piirkiiruse ületamine möödasõite aeglasemalt sõitvatest autodest (nt. kes liiguvadki täpselt 90-ga) ning möödasõit kulutab päris palju kütust ;)

10. Tea oma marsruuti

Oma sihtkohani sõitmiseks tasuks valida võimalikult suuri tänavaid, mis sest, kui mööda kõrvaltänavaid oleks teekond 500m lühem. Suuremad magistraalid on üldjuhul paremas korras kui väikesed kõrvaltänavad ning tõenäoliselt saab sõita suurematel tänavatel pikemalt ühtlase kiirusega, mis on ka üks kütuse kokkuhoiu põhimõtetest.

11. Ära kasuta lisaseadmeid

Sõites ringi koos igasuguste elektriliste lisaseadmetega - nt. tagaklaasisoojendus, küljepeeglitesoojendus, massaažiistmed jne. Nende kasutamine võtab omajagu elektrit ning seetõttu suureneb ka kütusekulu.

12. Kliimaseadme kasutamine

Misasja!? Kütusesäästu artikkel soovitab kasutada kliimaseadet? See peab ju mingi nali olema? Tegelt mitte. Kliimaseadme kasutamine on mõttekas just maanteekiirustel, kus akende lahti tegemine suurendab kütusekulu rohkem kui kliimaseadme kasutamine! NB! Linnas sõites suureneb kütusekulu kliimaseadmega sõites samas kuni 2L/100km kohta.

Ja kõige tähtsam - Tunne oma autot!

Nüüd jõuame kõige tähtsama punktini, millega vaidleme kõigile kütusesäästuartiklitele vastu. Absoluutselt kõik autod on erinevad. Ma ei mõtle siin praegu erinevaid automarke ja erinevaid mootoreid, aga isegi täpselt sama aasta autod, millel on täpselt samad mootorid, võivad olla päris erinevad. Selles suhtes ei olegi mõttekas võtta neid nõuandeid absoluutse tõe pähe, vaid nippidena, millega oleks võimalik säästa kütust. Nt. nii mõnigi kütusesäästuartikkel soovitab sõita 1500 pöördega, kuna niimoodi hoitakse kütust kokku... Kui te tunnete, et mootor hakkab vedama 1800 pöördelt, siis pole mõtet sõita 1500 pöördega, kuna sellega te kütust kokku ei hoia. Samas, mõne mehe diiselauto kannatab sõita juba 1200 pöördega, seega pole tal vaja tõsta pöördeid 1500-ni.

Kokkuvõtteks: Pole mõtet osta endale uut autot, mis võtab vähem kütust, kuna kõige rohkem loeb siiski sõidustiil! Nt. 1990-ndate alguses tulid tehastest välja autod, millega oli võimalik sõita maanteel alla 4L/100km-le (nt. audi 80 1.9 tdi, volkswagen passat 1.9 tdi jne) samas, mõni mees ostab endale uhiuue kütusesäästliku auto ning kurdab, et ta ei saa maanteel alla 5L/100km hakkama.