Avastad, et kasutatud õli jaoks mõeldud vana kanister on pilgeni täis. Aja kokkuhoiu mõttes ära hakka seda tanklasse vedama, vaid mata tagahoovi maha.
Ava esimene õlu ja loputa kaevetööde väsimus ning tolm alla.
Tõsta auto esiosa tungrauaga üles. Enne kuluta pool tundi tõkiskingade
otsimiseks. Leia tõkiskingad poja pedaaliauto alt. Ava järgmine õlu.
Pane mootori alla õlivann. Otsi õlikorgile sobivat võtit. Loobu ja
kasuta korgi avamiseks tellitavat võtit.
Eemalda õlikork. Pilla kork õlivanni mootorist valguva kuuma õli sisse.
Kõrveta näpud.
Roni auto alt välja, pühi õlipritsmed näolt ja oota paar minutit.
Kuni õli nõrgub, võta õlut.
Otsi õlifiltri võtit. Loobu otsimisest, löö vanast õlifiltrist suuremat
sorti kruvikeeraja läbi ning keera filter maha.
Õlu. Saabub naabrimees. Joote ära kogu õlivahetuseks mõeldud õlle.
Õlivahetus võib lõppeda ka laupäeval.
Järgmisel ennelõunal tiri õlipann mootori alt välja ja tühjenda
sinnasamasse, kuhu vana õlinõugi matsid.
Õlu. Ei, see sai eile otsa.
Täida uus õlifilter värske õliga ja ürita paigaldada. Mingil põhjusel ei
sobi filter oma kohale. Ilmselt oled saanud kauplusest vale filtri.
Otsusta vana filter tagasi panna ja sõita varuosapoodi õige järele.
Damn, meenuta kruvikeerajaaukudega vana filtrit.
Jalgsimatk varuosapoodi õige filtri järele. Sinu poolt hoolikalt värske
sünteetilise õliga täidetud uut filtrit ei taha müüja millegipärast tagasi võtta. Lähed natuke endast välja ka.
Tagasiteel käid Selverist läbi ja rahustad end paari six-packi
hankimisega.
Uus filter sobib oma kohale! Ära üle pinguta, kolmveerand pööret
pingutuseks on küllaldane.
Viimaks ometi - värske õli mootorisse! Kuuled solinat. ???
Katkesta õli kallamine, torma tagaaeda õlikorki otsima. Leiad selle
prügiaugust vana õli seest.
Võta aeg maha ja joo paar õlut.
Avasta, et üle poolteise liitri uut õli on mootorist alt välja voolanunud.
Võta lohutuseks veel üks õlu.
Roni auto alla õlikorki paigaldama. Tellitav võti libiseb õliselt korgilt
ja sõrmenukid kohtuvad ootamatult valusalt metalliga.
Eelmise punktiga koos lööd ära ka pea.
Vannu südamest. Ürita võti täpsemalt korgile sobitada. Kitsastes
tingimustes raskelt käiva patentvõtme sobitamisele kulutad viis minutit.
Keera õlikork peale. Tule auto alt välja. Puhasta käsi ja ürita peatada
verevool sõrmenukkidest.
Enne ja pärast seda võta õlut.
Kalla sisse allesjäänud uus õli.
Avasta, et seda on ikkagi vähevõitu. Käivita mootor ja veendu, et õlirõhu
tuli siiski kustub.
Võta õlut.
Korja kokku tungrauad-tööriistad.
Mine proovisõidule, ühtlasi otsusta käia bensiinijaamas ja osta paar
liitrit õli lisaks.
Tagasiteel, õlistes riietes, õllesena ja ilma ühegi dokumendita pälvid
liikluspolitsei tähelepanu.
Avastad, et ka telefoni ei ole kaasas. Auto arestitakse, tänu juhuslikult
tagataskust leitud passile pääsed ise vahistamisest.
Esmaspäeva alustad auto äratoomisega tasulisest parklast. Maksad takso,
teisaldamise ja hoiuteenuse eest kokku 850 krooni.
Kolmapäeval käid liikluskomisjonis. Kerges joobes ja ilma dokumentideta
sõidu eest ostad 5500 krooni eest politsei aktsiaid.

Kulud:

Õli, filter, kätepuhastusvahend: 700 kr
Teine õlifilter 75 kr
Kaks lisaliitrit sünteetilist õli tanklast: 270 kr
Auto teisaldamine ja tasuline parkla: 850 kr
Trahvid: 5500 kr
Õlu: 18 × 9,50 = 171 kr
Kokku: 7566 krooni + hingerahu, sest asi on tehtud nii, nagu vaja.