Kimud suitsu? Kümme soovitust, mida iga suitsetaja oma tervise heaks teha saab


Kimud suitsu? Kümme soovitust, mida iga suitsetaja oma tervise heaks teha saab
piltShutterstock

Värskete uuringute kohaselt sureb iga aasta üks kümnest täiskasvanust kopsuvähki. Tähelepanuväärne fakt on aga, et mistahes vähivormiga kaasnevad alati kaks faktorit - need on happeline pH ning hapniku puudus.

Sellepärast on ülimalt oluline hoida oma keha pH tasakaalustatud, et organism suudaks omastada vajalikke vitamiine, mineraale ja toitaineid.

Vaatame üle, mis toidud ja joogid muudavad organismi pH-d aluseliseks ja parandavad tervist!

1. Greip

Ühe kuni nelja greibi söömine nädalas vähendab hingamisteede vähi riski. Samuti on greip tõhus moodus kolesterooli vähendamiseks ning aitab nahka siledana hoida.

2. Parapähkel

Selles Lõuna-Ameerikast pärit pähklis on rohkelt E-vitamiini ja seleeni, mis aitavad vähendada kopsuvähi riski. Seleen on oluline ka immuunsussüsteemi ja kilpnäärme kontrolli all hoidmiseks.

3. Sibul

Sibulad on täis antioüksüdante, mis puhastavad kopse suitsetamisel tekkivatest toksiinidest. Kui magu on toore sibula söömiseks liiga tundlik, võib sibulat kuumutada, kuid nii väheneb ka selle efektiivsus.

4. Vesi

Juues kaheksa klaasi vett päevas hoiad organismi korralikult hüdreerituna ning tagad selle, et nii kopsud kui muud organid püsivad töökorras. Kui jood liiga vähe vett, peavad neerud toksiinide töötlemiseks rohkem vaeva nägema, sest organism kasutab vett esialgu muude funktsioonide täitmiseks.

Seotud lood:

5. Porgandimahl

Joo klaas porgandimahla hommiku- ja lõunasöögi vahel, et vähendada happelisuse taset veres. Porgandites on rohkelt vitamiine, mis parandavad ka juuksied, nahka, küüsi ja silmanägemist.

Loe veel: kui kaua püsivad erinevad meelemürgid organismis?

6. Ingver

Antioksüdandirohke ingver aitab kehast välja viia piima-, nisu- ja sojatoodetest tekkiva lima. Samuti on ingver tõhus iiveldusvastane ravim.

7. Rohutee

Igahommikune rohutee aitab sisikonda stimuleerida ja toksiine verest välja viia. See kofeiinivaba jook sobib hästi ka neile, kel on raskusi uinumisega.

8. Jõhvikamahl

Klaas jõhvikamahla enne magamaminekut aitab su organismil võidelda põletiku tekitavate bakteritega kopsudes. Jõhvikates leiduvad flavanoidid ennetavad tõhusalt ka südamehaigusi.

9. Ananassimahl

Ananassides leiduvad antioksüdandid on hingamisteede jaoks väga kasulikud. Samuti parandavad neis leiduvad ensüümid seedimist ning on tõhusamad teatud vähirakkude tapmisel kui keemiaravi.

10. Soe sidrunivesi

Alusta päeva vitamiinipommiga: sega kahe sidruni mahl sooja veega ja joo seda enne hommikusööki. Üldine reegel on see, et hapud puu- ja juurviljad on aluselised ja seega vähendavad organismi happelisuse taset.

VAATA VEEL: just nii juhtub su välimusega, kui jätkad suitsetamist!