12 nädalaga 15 kilo alla


12 nädalaga 15 kilo alla

Keegi ei saa väita, et RENEE ZELLWEGER pole oma kunstile pühendunud. Et mängida prisket londonlannat Bridget Jonesi, võttis ta juurde ligi 15 kilo. Kuid Hollywoodis sellise kaaluga läbi ei löö...  

Bridget Jones ilmus möödunud aasta lõpus kinoekraanile tüsedamana kui eales varem. Kaal jääb ilmselt tema igaveseks probleemiks, ent Renée Zellweger kilode pärast ei muretse. Bridgeti rasvavoldikesed pudenesid tema kehalt niipea, kui ta Londonist Hollywoodi naasis.

«Ma tunnen ennast paremini, kui ma ei pea neid üleliigseid kilosid endaga kaasas kandma. Mul on rohkem energiat,» õigustab Renée dieedipidamist.

Mis on tema saladus? Selgub, et vana hea proteiinidieet, mis näeb ette süsivesikute maksimaalset piiramist. See dieet lubab süüa lihapraadi, juustu ja rohelisi köögivilju, kuid keelab leiva, kartulite ja pastaga maiustamise.

Selle dieedi töötas 1972. aastal välja doktor Robert Atkins. Tema toitumisplaan lubab süüa vaid 20–30 grammi süsivesikuid päevas. Kaal langeb kui nõiaväel, ning kui seda kombineerida usina trennitegemisega, on tulemuseks supertrimmis keha — nagu Renée Zellwegeril.

Renée tunnistab, et kõige hullem pole selle dieedi juures mitte söömine, vaid trenn. Nimelt tuleb kõvasti higistada. «Võin teile kinnitada, et esimene staadioniring pidi mind pärast sellist õgimist lausa tapma,» ütleb ta.

Pärast esimest «Bridgeti Jonesi» filmi 2001. aastal tuli Renéel kaalus alla võtta vaid 7 kilo. Kohe pärast võtteid läks ta California joogafarmi, kus ta pandi rangele treeningrežiimile. «Pidin iga päev jooksma 20 miili, kuid võisin süüa vaid 1200 kalorit päevas,» räägib ta. «Tegelikult mulle täitsa meeldis. Sõin aga lõunaks puuvilju, vadakut ja salateid ning õhtuks kala —selles ei olnud mitte midagi hullu. See oli selline tore vabaõhusanatoorium. Olin kogu aeg rakkes. Jooksin, ujusin, tegelesin joogaga. Tore oli.»

Sel korral tuli aga lahti saada kaks korda suuremast ülekaalust. Renée oli Bridgetit mängides usinasti pitsat ja burgereid puginud. Mõistagi hoidsid ka arstid tal silma peal, sest liigne söömine on vaat et kahjulikumgi kui paastumine. «Mulle öeldi, et järskude kaalumuutustega tuleb ettevaatlik olla,» sõnab Renée.

Niisiis, enne Renée dieedile minemist tuleks tingimata konsulteerida arstiga. Atkinsi dieedi vastased ei väsi kordamast, et sedasorti toitumiskava võib põhjustada neeru- ja südamehaigusi ning isegi pahaloomulisi kasvajaid.

Renee dieet

Esimese 14 päeva jooksul võib süüa vaid 20 grammi süsivesikuid päevas. Alkohol ja puuviljad on keelatud, köögivilju võib ahmida piiratud koguses. Kofeiiniga ei tohi samuti liialdada, sest see mõjutab veresuhkru taset ning kasvatab süsivesikuisu. Pärast seda pingelist perioodi võib tasapisi jälle puuvilju ja pähkleid sööma hakata. Süsivesikukogust võib suurendada 10 grammi kaupa nädalas, kuni 50–60 grammini päevas.

Renée näidismenüü

Hommikusöök

Omlett ühest munast ja tükk suitsulõhet. Või omlett kahest munast ja kolm riba peekonit pluss kofeiinivaba kohv. Või väike greip, väike viil täisteraleiba ning kofeiinivaba tee sojapiimaga.

Lõunasöök

Grillbroileri rinnatükk ja väike portsjon rohelist salatit klaasi mineraalveega. Või hautatud baklažaan tomatikastmes parmesani või mozzarellaga. Või avokaado, tuunikala ja köögiviljasalat, kaks madala süsivesikusisaldusega küpsist ja mineraalvesi.

Õhtusöök

Kaks sealihatükki köögiviljade, lillkapsa, ploomide ja kohvikoorega ning klaasitäis rummi dieetkoolaga. Või küpsetatud lambaliha väikese portsu porgandite, suvikõrvitsa, rohelise salati ja klaasi valge veiniga. Või grill-lõhe kahe supilusikatäie metsiku riisi, brokoli ja kahe klaasi valge veiniga.

Renée nipid

* Konservoad. Renée armus sellesse madala kalorsusega maiusse Inglismaal töötades.

* Tervislikud joogid. Renée lemmikkokteil sisaldab seeni, sparglijuurt ja ženženni.

* Hoia siht silme ees. «Inglise kalast ja friikartulitest oli väga raske loobuda, need olid nii maitsvad. Ja pitsa poole ei maksa vaadatagi,» õpetab Renée.

Renée trenn

Renée teeb iga päev eratreeneri käe all trenni ning jookseb mitu miili päevas. «Kui ma jooksma lähen, on see minu aeg, minu mõtlemise aeg. See aitab mul pingetest vabaneda,» selgitab ta. Kel vähem aega, võib proovida kolm korda nädalas aeroobikat.