«Kao välja!» röögatas väikelennuki Jodel 117 piloot RAUL SARAP endisele telereporterile ANDRES RAIDile, kui nende lennuk Londoni lähistel vastu maad prantsatas.

Läinud nädala päikseline teisipäev North Weald Airfield lennuväljal oleks Andres Raidile (47) ja Raul Sarapile (50) äärepealt viimaseks jäänud.

Epingis klassikaliste lennukite kokkutulekul osalenud Raid ja Sarap laovad pagasi lennukisse, hõikavad sõpradele goodbye ning võtavad suuna stardirajale.
Angaaris askeldava mehaaniku kõrv püüab lennuväljalt kinni kahtlase heli. Mees tormab tööriistakasti ümber ajades välja, kuid jääb hiljaks. Jodel on end juba maast lahti rebinud. Raid näeb all kätega vehkivaid inimesi ning lehvitab neile vastu, arvates, et lehvitatakse hüvastijätuks. Hetk hiljem aga rabab teda tõdemus, et lennuki mootor on seiskunud.

«Kõik käis nii kähku, et ma ei jõudnud isegi hirmu tunda,» meenutab Andres Raid.
All jälgib mitukümmend hirmust kaamet inimest, kuidas eestlaste lennumasin umbes 50 meetri kõrguselt nagu kivikott kiirtee poole langeb. Sarapil on valida, kas suunata lennuk järsult maandumisrajale, riskides nii puruks kukkuda, või liuelda kiirtee poole, riskides põhjustada autokatastroofi. Ta valib esimese variandi.

Kokkupõrkel maapinnaga murdub lennuki esiosa ning puruneb kütusepaak, millest paiskub kabiini kuuskümmend liitrit bensiini.

«Mul olid kingad ääreni bensiini täis ning riided sellest läbi imbunud. Oleks piisanud väikesest sädemest, et oleksime säranud nagu tõrvikud. Õnneks oli mootor seisma jäänud ning ma sain kiiresti lennukist välja,» tänab Raid imet.

Raul Sarap oletab, et mootori seiskumise põhjustas eelmisel päeval sadanud vihm, mis selle niiskeks tegi. «Aga võib-olla me väsitasime vanakese liialt ära. Lendasime temaga ju Tallinnast Londonisse,» arutleb ta.

Sarapile jäävad üritust «Air Britain Fly In 2002» meenutama kaks auhinnakarikat: kõige paremini restaureeritud lennuki ja kõige kaugemalt omal jõul kohale tulemise eest.

Raul Sarapi JODEL 117 on ehitatud 1957. aastal Prantsusmaal. Üldse ehitati neid 265 tükki, millest praegu on lennukorras 62. Neist 40 asub Inglismaal, üks Eestis ning ülejäänud mujal Euroopas. Jodel suudab lennata viie kilomeetri kõrgusele ning arendada kiirust 180 km/t.
Sarap soetas Jodeli 1994. aastal Soomest, kuhu selle eelmine omanik oli pärast
purunemisega lõppenud hädamaandumist jätnud. Tema aga ei kavatse lennukit Inglismaale lagunema jätta, vaid toob selle lähiajal Eestisse tagasi.