Tipprallisõitja URMO AAVA ei jäta oma oskusi endale, vaid on loonud noorte rallitiimi, kuhu kuuluvad mitme tuntud mehe pojad.

Noortemeeskonnas keeravad rooli ärimeeste Oliver Kruu-da poeg Karl (14), Margus Kanguri poeg Martin (14) ja Aivo Pärna poeg Sander (15).
«Mis me siin ikka rahast räägime, tähtsad on noorte meeste säravad silmad,» räägib Aivo Pärn, kelle sõnul sai hobi alustatud võrdlemisi ökonoomselt. Paar aastat tagasi soetati poistele 35 000kroonised Ford Fiestad ning alles tänavu said uljaspead vabriku tutikad ralliautod — Citroën C2. Need on  ikka topelt vägevamad pillid!

Alguses oli sõna

Aivo Pärna lapse ema Marge rääkis mehele, et poiss võiks proovida. Elvas Kulbilohu krossi-rajal nägigi Aivo vana rallimeest Siku Jussi ehk Johannes Sikku.
«Mainisin talle, et laseks poisile auto ehitada, aga Siku Juss vastas, et üks asi on auto ja teine sõiduoskus. Keegi peaks õpetama ka, ja soovitas oma poega Kuldarit,» vestab Aivo.
Siis rääkis Aivo ära Jaan Tootsi. Nii oli ka viimase poeg Rihard (17) kambas. Tulevase noortetiimi kamraadid suhtlesid ka omavahel ja Aivo sai poliitülesandeks nende isad nõusse saada. «Meie suvekodud on kõigil Otepää kandis ja poisid tunnevad üksteist hästi. Oliver Kruuda ja Margus Kanguri veenmiseks läks pool tundi. Teadsime ju üksteist ammu.» Oliver oli Aivo isa õpilane põllumajandusakadeemias, Margus Kangur aga tuntud suusahüppaja. 
Papad leppisid kokku, et üle trumpama ei hakata. Kuldar Sikk on tiimi pealik, las tema otsustab. Ning et tehnika olgu poistel võrdne. Valitud Ford Fiestad olid kõige odavamad ülal pidada. Kuulus Elva autode üleslööja Valdur Reinsalu putitas masinad rallikorda ja lõpuks oli
auto umbes saja tuhande krooniga käes. Aga poisid kasvasid neist välja. Käigukastid hakkasid minema, hüpped läksid pikaks ja amordid kulusid. «Kuid tore, et väikses Eestis asjad kokku jooksid, muidu oleks pidanud ise nikerdama,» räägib Aivo Pärn.
Rihard Toots hiljem siiski loobus ja pühendus õpingutele. See oli Tootside perekonna otsus. Ärimees Neinar Seli käis samuti pojaga asja piidlemas, aga huvi ei tekkinud. Korvpall tundus põnevam.
Vaba aeg sisustatud

«Peaasi, et lastele meeldib. Sundida neid ei saa,» räägib Pärn. Mees tunnistab, et ka tema oleks  omal ajal tahtnud rallit sõita, kuid võimalusi ei olnud. «Kus siis õpetaja ja õppejõu laps oleks saanud seda endale lubada!»  Isa autoga sai ta natuke siiski rahvakrossi mekkida.
Aivo nendib, et mõni papa ostab järeltulijale kohe kalli auto istumise alla, kuid see ei pruugi head tuua. Väga tähtis on treeneri roll. «Urmo Aava on poistele maailma parim treener. Tõeline iidol,» kinnitab Pärn optimistlikult.

«Kui nad rallit ei sõidaks, poleks nad ikka pätiks läinud. Oleks teise hobi leidnud,» arvab ta samas. Aga kui tehnika meeldib, ei maksa klaveri taha sundida. Aivo on poiste eduga rahul. Tal endal ei läinud tehnikahuvi rahuldamine teps mitte libedalt. Omal ajal ostis ta krossiratta, aga ei saanud treeninggruppi sisse… Tagatipuks varastati veel ka ratas ära.
Isad kavatsevad kallist harrastust rahastada kuni laste

kaheksateistkümneaastaseks saamiseni. On selge, et hobi korras pole mõtet edasi minna. Siis on näha, mis saab. Praegu ei peeta plaane, et mõni poiss peaks jõudma näiteks maailma tippsarja.
«Lapsevanemana olen õnnelik. Poisid saavad sõidukogemust ja suhtlemisoskuse,» võtab Aivo Pärn otsad kokku.

Papa plekib!

Tänavu said poisid uued «sitikad», Citroën C2-d, mille hind kisub miljoni ligi. Ralliriistad peavad olema turvalised. Sander on pannud puusse ja lennanud üle katuse. Karl ja Martin on kah juba katuse peal sõitu katsetanud. Timmitud «sitikatega» on rahulik, sest masinad on veel poistest üle.
Urmo Aava ja Kuldar Sikk sisendavad poistele, et aega on, kohe ei pea hirmkiiresti kimama. Nad soovitavad ka alati võistluse lõpetada. Kogemuse poolest.

Isad-ettevõtjad saavad poegade ralliautodel oma firmasid reklaamida. Igal isal on kahe logo õigus. Aivo Pärn on Go-Busi 20% aktsiate omanik ja Sandri autot kaunistab Go märk. Karl Kruuda autol on
Tere silt ja Martin Kanguril Catwees — ülejäänud sponsorid on väiksemalt kirjas.

«Mingi märk peab ju olema, ei saa autole kirjutada: minu sponsor on minu isa,» nendib Pärn.
Noorte rallihobi on kasvanud ja selleks on käivitatud mittetulundusühing Aava-Sikk Noorterallitiim. Urmo Aava kaardilugeja Kuldar Sikk näiteks vaatab, et noormehed ka lõuga tõmbaks, äss ise õpetab poistele sõitu. «Poisid on tublid ja töökad. Tippu on pikk tee, kuid see polegi praegu eesmärk. Tulevikuga ei ole mõtet spekuleerida,» märgib Kuldar Sikk. Kuna poisid elavad Eesti eri nurkades, kohtutakse võistlustel või Otepääl treeningus.