Endine Tallinna linnavolinik Ksenia Kostina, kes praegu töötab Peterburis linnaturunduse agentuuri peadirektori asetäitjana, kirjutab portaalis
et peamised ostjad olid Pariisis just venelased.

“Moenädal kestis vaid kolm päeva ning sellest ei võtnud osa paljud tuntud moemajad. Põhjuseks loomulikult majanduskriis, mis sunnib inimesi luksuskaupadest loobuma — isegi maailma legendaarseim juveelifirma Tiffany & Co oli hijuti pankroti äärel!” teab Ksenia.

Kostina loeb praegu raamatut “The Luxury Strategy: Break the Rules of Marketing to Build Luxury Brands”, mille autorid Jean-Noel Kapferer ja Vincent Bastien väidavad, et nii öelda päris luksuskaupadest ei loobuta ka sügava majanduskriisi ajal, kannatanuteks jäävad premium-kaubad.

Selgub, et viimaste hulka kuuluvad Dolce & Gabbana, Prada, Versace, Dior jne. — mis moenädalal korraldasid oma Pariisi boutique’ides küll suuri allahindlusi, kuid ostuhullust märgata polnud.

“Jäi mulje, et enamus ostjatest neis kauplustes olid venelased. Ka fakt, et suur osa Galerie Lafayette või siis Louis Vuittoni töötajatest olid venelased, räägib enda eest  — komme „гульнуть на последнее” (pidutseda viimase eest) on laia vene hinge omapära ja mulle isiklikult sümpaatne.”

“Ebasümpaatne ja anekdootides tihti figureeriv jõukate inimeste komme ennast kehtestada brändiriiete, kuldkettide ja luksusautode abil, on õnneks juba möödunud nähtus, vähemalt Sankt Peterburgis,” teab Kostina.

Naine kuulutab: “Lääs ja Ameerika on out, Venemaa on in. Moes on Putin, Medvedjev, Gazprom. Moes on uued Mihhalkovi ja Todorovski filmid, moes on patriotism ning blokaadist vabastamise aastapäev, mille puhul jagatakse oliivrohelisi linte.”

Ksenia Kostina teisi mõttevälgatusi loe SIIT.