Lihast loobunud Katrin Siska grillib vorstikeste asemel juurikaid

 (28)
Lihast loobunud Katrin Siska grillib vorstikeste asemel juurikaid
Foto: Ilmar Saabas

Kultuurikeskus Lindakivi juht Katrin Siska otsustas mai alguses lihasöömisega lõpu teha. "Vorstikesi pole ma kunagi eriti armastanud, kuid kalkunipraest hoolisin küll. Ka seashashlõkk maitses kunagi hästi," räägib ta.

Täna, poolteist kuud hiljem, tunneb Katrin end kui uus inimene. "Väsimus on kadunud ja palju reipam on olla. On tunne, nagu oleksin elus uue lehekülje keeranud."

Millega kostitab Katrin end aga siis, mil sõbrad grillpidudel mahlaseid lihakäntsakaid naudivad? "Grillin paprikat, lisan juurde puuvilju. Lillkapsas juustu-kooreses ananassikastmes on väga hea. Väga olulist rolli mängivad erinevad kastmed. Näiteks tšilli segatud purustatud maitsetaimedega hapukoore-majoneesikastmes on huvitav kombinatsioon," teab ta soovitada.


Kauni naise iga hommik algab värske pudruga. "Kui ma hommikul kodus süüa ei jõua, siis panen toidu karpidesse ja võtan tööle kaasa. Ühes topsis on hommikusöök, teises lõuna ning kolmandas õhtusöök. Vahepalana ampsan banaani või kuivatatud puuvilju. Termoses on mul alati käepärast soe kummeli-ingveritee. Valmistan kõik toidud võimalusel ise. Olen suur ökotoodete fänn," räägib Katrin.

Tervislikku elu nautiv ja laiptoidust loobunud Siska magusale siiski selga pööranud ei ole. "Magusat söön hea meelega. Vanilla Ninja jäätis on jätkuvalt minu number üks dessert! Kõige erilisema jäätisekokteili segan kokku VN vanillijäätisest, avokaadost, banaanist, apelsinist, jääst, külmutatud mustikatest ning seesamiseemnetest – mmm..."

Katrin soovitab kõikidele, kes väikeste sangakeste või punnkõhuga hädas, lihatoidust kas või mõneks ajaks loobuda. "Proovige kuu aega olla ilma vorstikeste, liha ja hakklihata. Võib päris kindel olla, et see mõjub kehale väga hästi isegi ilma tiheda lisatreeninguta."

KATRINI LIHTNE JA TERVISLIK RETSEPT JAANIÕHTUKS:
Valmista värske salat:
- idud
- melonikuubikud
- tükeldatud fetajuust
- kirsstomatid
- viilutatud banaan
- värske magus apelsin
- jääkapsas
- lehtsalat
- kreeka pähklid
- seesamiseemned
* kastmeks hapukoor ja peale purustada musta pipart

Grilli hõbepaberil kreekapähkli ja oliiviõlis jämedalt tukeldatud aedviljad:
- 3 eri värvi paprika
- lillkapsas
- brokoli
- baklašaan
- kabatšokk
- ananassiviilud (kerges siirupis)
- peale riivida veidi juustu
- sibulat, redist ja tilli
- kastmeks immuunsussüsteemi tugevdav majoneesi-hapukoore-peterselli-tilli-küüslaugu-musta pipra kaste või magus-vedel chillikaste

• juurde grillida öko-teraleiba. Krõbedana on see hea pala, peale võib määrida näiteks sulajuustu.

"Ka soovitan jaanilõkke äärde süte sisse kaevata paar suurt koorimata kartulit fooliumis küpsema - need viivad värske taluvõiga keele alla! Aga kindlasti ei tohiks neid sinna unustada..."