Kui Mart Sander on varem viljelenud žanrimaali ning käsitlenud valdavalt müstika- ja mütoloogiahõngulisi teemasid, siis seekord toob ta vaatajate ette vaoshoitud, hallides toonides maalitud vanalinna vaated.

"Olen seekord kriitikutele meele järgi," muigab ta ise. "Meie kunstipoliitikas valitseb karm postsotsrealism: kui tahad, et sind eesti kunstimaastikul tõsiselt võetaks, pead alluma karmidele reeglitele. Jutlustatakse küll, et kunstnik peab olema vaba ja lennukas, aga tegelikkuses tohid sa seda olla ainult etteantud piirides, vastasel juhul hoia ennast!"

Sander nendib, et kunstimaailm on paras Nõukogude Gulag, kus kogu aeg lauldakse sellest, kui vaba on inimene, samas kui reaalsuses on ahelad pahkluude küljes. "Nüüd siis tulengi välja täiesti realistlike, hallides toonides impressioonidega, mis peaks rahuldama igaüht."

Hea algus

Kohale tulnud prominentsed kunstisõbrad nautisid Sanderi loomingut, mis mõjus hoogsa ja vabana. Kunstnik ning pedagoog Tiina Tammetalu nimetas TV 3 kaamerate ees näitust väga kvaliteetseks ning uueks kõrgtasemeks Sanderi loomingus.

"Hoogsa ja vaba tulemuse taga on tegelikult kiirus," ütleb Sander ise. Kuna näitus lepiti „Kolme Õe“ omanikega kokku alles kolm nädalat tagasi, ongi kõik teosed valminud väga lühikese perioodi jooksul.

Sander lisab, et näitus, mis jääb avatuks kuni 1. oktoobrini, hakkab pidevalt arenema ja muutuma, sest müüdud teoste asemele valmistab ta uued.

Juba näituse avamisel osteti 11 eksponeeritud maalist kolm. „Täna hommikul osteti telefoni teel ära veel üks teos,“ ütleb Sander.

"Minu jaoks on see väga hea algus. Tundub, et hallikas valguses linnavaated on teema, mis publikule – nagu ka mulle endale – tõepoolest meeldib."