Rate.ee looja Andrei Korobeinik (28) teenis suhtlusportaali Eesti Telekomile müümisega 40 miljonit krooni. Nüüd on noorhärra äriingel ehk mees, kes on valmis alustavatele firmadele stardikapitali pakkuma. Tarbimine ja ostlemine teda väga ei paelu, sest see on oma olemuselt igav tegevus.

 
1. Kas ideid jätkub?
Ideid tuleb palju, aga eelvalik on keeruline. Olukord on paremaks läinud, sest inimesed mõtlevad, kuidas teenida. Varem pakuti ideid, kus oli raha teenimise koht ebaselge. Kodanikud on muutunud realistlikumaks ja see on positiivne.
Võidukoefitsient on aga väga madal. Iga viiekümnes idee väärib kaalumist, kas sinna raha paigutada. Püüan erinevaid asju läbi vaadata. Tähtis on, et inimene mõtleks, kuidas esimesest päevast alates raha teenida.
 
2. Kas sa ei ole nagu Skype'i müünud poisid, kes hoiavad pappi arvel?
Tegelikult käituvad nad (Ambient Sound Investment - P.K.) samamoodi ja nende riskitaluvus on isegi suurem kui minu oma. Ma ei ole nii julge kui nemad.
 
3. Kas Rate oli koopia ja või täiesti uus asi?
Tegin selle aastal 2002 ja sarnaseid võrgustikke ei olnud. Esimesed tulid 2002. aasta lõpus Skandinaavias. See oli uus asi. Nišš oli olemas. Inimesed tahavad suhelda, olemas olid tutvumiskeskkonnad, foorumid. Meie valisime teise suuna. Erinevates riikides tuli 2002. aasta lõpus ja 2003. aastal palju erineva struktuuriga suhtlemiskeskkondi turule.
 #end#
4. Kas noorte ettevõtluskonkursil «Ajujaht 2009» kuulsid häid äriideid?
Tänased ideed tundusid usutavamad kui eelmise aasta omad. Oma lemmikutesse julgeksin raha panna. Riskiinvestoritel on tihti nii, et üheksa ideed kümnest ebaõnnestuvad, kuid üks õnnestumine toob kuhjaga tagasi.
 
5. Sa kiitsid kalaturismi ja rõivaäri ideed, aga interneti suhtes olid kriitiline?
Kalaturism on kindlasti toimiv idee. Turismipotentsiaal on Eestis ära kasutamata. Uute rõivaste ülejääkide taaskasutamine - selge, et see idee toodab esimesest päevast kasumit. Interneti ideega on see probleem, et tahetakse reklaamimüügi pealt teenida. Loodetakse saada palju kasutajaid ja seejärel palju reklaamiraha, kuid tavaliselt nii see ei toimi. Seetõttu need ideed ei ole investoritele atraktiivsed.
 
6. Kui suure kala oled kinni püüdnud?
Muide, «Ajujaht 2009» žürii ei jõudnud konsensusele, kas Eestis on kala või mitte. Ise olen kindel, et kala on. Ma tean Pärnumaal väga häid kohti. Seejuures päeva lõpus on oluline elamus, mitte tulemus. Mina kala mõõtmisega ei tegele, aga mõned haugid on olnud täitsa korralikud.
 
7. Kas sa oled võitnud või kaotanud riskiinvesteeringutega?
Nii ja naa. Enamiku puhul pole tulemus teada. Mõned asjad on olnud väga edukad, mõned projektid on tulnud maha kanda, kuid loodan teri lugeda kolme aasta pärast. Loodan, et võitsin, kuid ei ole selles väga veendunud.
 
8. Naftaärimees Endel Siff on öelnud, et sa ei suuda kunagi nii palju ära tarbida kui on võimalik kaotada ettevõtluses.
Kindlasti. Kui sa müüd mingi suure asja ja saad miljonid arvele, siis sa võid selle konservatiivselt paigutada hoiuarvele või investeerida riskantselt ja olla kolme aasta pärast tagasi tööturul. Samas on väga igav elada intressidest ja rendist. See ei ole põnev elustiil.
 
9. Kas ostsid endale ka midagi ilusat?
Ma ei osta endale viiemiljonilist kaatrit. See ei ole minu stiil. Ka auto on mul lihtne -Honda Accord.  Kui ma saan vanaks, siis võib-olla mõtlen kaatrile, kuid hetkel meeldib mulle pigem investeerimine. See on põnevam. See on mäng. Elu peab olema huvitav. Kui sa ostad kaatri ja sõidad sellega ringi, siis mängumoment puudub täielikult. Võib-olla tüütab see ära juba esimesel minutil.  
 
10. Kas raha eest saab põnevat elu osta?
Jah. Kui raha ei ole, siis sa ei saa investeerida ja järelikult ei osale sa ka mängus. Ja puudub ka põnevusmoment. Sa võid kasiinos käia, kuid see on teistmoodi meelelahutus.