Staaride raudsed armukesed


Staaride raudsed armukesed

Maailma popstaarid on kuulsad oma luksuslike autokollektsioonide poolest. Kroonika uuris, kui kallite ja mis marki autodega sõidavad Eesti muusikud.




1. Mis on auto valiku juures oluline?
2. Milline on su unistusteauto?
3. Kui suur tehnikahuviline sa oled?

 
Koit Toome kirg on autod
Lotus Exige S, 2008 Hind: 835 000.-
Võimsus: … kw
Kütusekulu: 9,1 l/ 100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 4 sekundit
Tippkiirus: 250 km/h
1. Mulle on terve elu meeldinud pigem hea ja täpse juhitavusega väiksemad ja sportlikumad autod, kui pehme vedrustusega suured, kohmakad ja rasked sirgelt sõitmise autod. Auto ei ole mu jaoks kindlasti lihtsalt tarbeese. See on mu tõeline kirg millegi vastu, mis püüdleb tehnilise täiuslikkuse poole ja millel on oma iseloom. Kirg, mis tekitab sinus tundeid ja mingi seisundi ja mille igat uut läbitud kilomeetrit sa naudid ja pigem ootad kui seiklust, mitte ei sure tüdimuse ja igavuse kätte.
Olen aastaid tahtnud endale päris nii-öelda luust ja lihast, läbi ja lõhki sportautot, mitte mingit lihtsalt uhkete sulgedega ehitud näitamise aksessuaari. Mu Lotus Exige näol on tegemist ühe spartalikuma sportautoga üldse. Sellest on kõik üleliigne välja jäetud, rõhk on pandud sada protsenti puhtale sõidurõõmule. Kohati paneb lausa muigama, isegi topsihoidja on tehtud riidest, et kaalu veidikenegi kokku hoida. Võin nüüdseks kinnitada, et iga selle autoga sõidetud kilomeeter on mu jaoks elamus ja seiklus, mida ma naudin ja ootan ja mis paneb mu südame alati veidi kiiremini põksuma. Lotus Exige S 240 on kiirenduse ja sõiduomaduste poolest samade näitajatega, mis teised maailma tippsportautod, kuid kordades odavam.
2. Kui ma elaks muinasjutumaal, siis koguksin erinevaid põnevaid sportautosid läbi ajaloo ja kindlasti sõidaks mõnega oma paljudest lemmikutest, nagu näiteks Koenigsegg CCX, Pagani Zonda F, Bugatti Veyron, Lamborghini LP640, või mõne klassikuga, nagu vana hea McLaren F1 või Ferrari F40.
3. Võib vist öelda küll, et mul on pöörane kirg autode ja üleüldse autonduse, selle ajaloo ja tuleviku vastu laiemalt. Inglise keeles on selle kohta geniaalne sõna «petrolhead». Mu elus oli pikk periood, mil ma olin tuuningufänn. Mulle olid tähtsad näiteks jäigemad sport-madaldusvedrud, väljalase, aju, filtrid, madala profiiliga laiemad rehvid jne. Seda ikka selleks, et oma maitse järgi piiratud vahenditega autot veidi omapärasemaks ja loomult sportlikumaks muuta.


#end#
Martti Meumers hindab töökindlust

Renault Megane Business Line, 2008
Hind: 300 000.-
Kütusekulu: 7 l/ 100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 11,3 sekundit
Tippkiirus: 190 km/h
1. Otsustasin endale tavasõidukiks Renault valida. Autot oli vaja ning võrreldes teiste automüüjate pakkumistega tundus see igati okei nii hinna, kvaliteedi kui välimuse poolest. Kuna sõitmist on väga palju, hindan hetkel auto juures kõige rohkem töökindlust ja praktilisust ning seda on Renault mulle siiani pakkunud. Koera pärast on ka universaalkere mulle oluline.
2. Ilmselt uuema BMWga, sest tean, millist sõidurõõmu see pakub. See on turvaline, mugav, kiire, aga kahjuks ka piisavalt kallis. Äkki millalgi muutun edevamaks ja olen nõus selliseid summasid auto alla panema.
3. Eriti ei ole. Kui vanasti sai rohkem mõeldud, milline auto mul peaks olema ja kuidas seda saada, siis hetkel pean olulisemaks muid asju. Hea on sõita võimalikult uue autoga, sest siis on ka väiksem tõenäosus pidevalt teeninduses ja paranduses käia. Ise ma miskit parandama ei hakka. Las kapoti alla vaatavad ikka eksperdid.

 
Sven Lõhmus vaatab disaini
Chrysler 300c Touring 3,5L V 6, 2005 Hind: 650 000.-
Kütusekulu: 11,9 l/ 100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 9 sekundit
Tippkiirus: 220 km/h
1. Hindan auto juures ennekõike disaini, dünaamikat ja ohutust. Need ongi ju mugavuse ja hinna kõrval kõige olulisemad tegurid. Mõistliku tarbija seisukohast lähtudes peaks arvestama ka hinna ja kvaliteedi suhet. Seetõttu olen arvamusel, et tegin mõistliku valiku.
2. Hea meelega sõidaks Lamborghini Murcielagoga või Countachiga, need on lihtsalt lemmikud. Hummer meeldib eelkõige tõelise maasturina. Mulle meeldiks sõita bagiga mööda liivaluiteid. Kui poleks piiranguid, omaksin ka ralliautot. Autod ja motosport on mulle lennunduse ja muusika kõrval alati tähtsal kohal olnud. Olen seda meelt, et kui soetada «mänguasi» sport- või maastikuauto näol, pole bensiiniraha mõtet lugeda. See on ilmselgelt hobi. Praktiline meel peab aga siiski sekkuma, seetõttu olen ka praeguse autovalikuga rahul.

 
Jaagup Kreem otsib hingelist sidet
Jeep Grand Cherokee 2,7 Turbo Diesel
võimsus 155 kW
Hind: 300 000.-
Kütusekulu: 9.5 l/100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 9 sekundit
Tippkiirus: 200 km/h
1. Käin palju looduses ja seepärast olen valinud maasturi. Auto peab olema eelkõige turvaline ja mugav. Eelmise aasta lõpus tegin päris koleda avarii, aga kuna mul oli džiip, siis võib seda nimetada ikkagi õnnelikuks õnnetuseks, sest keegi viga ei saanud. Üks olulisemaid asju on see, et autoga peab olema hingeline suhe. Kui ma kuu aja jooksul seda sidet ei leia, vahetan auto ümber mõne teise vastu. Maasturist veel niipalju, et kui Tallinna tänavail sõita, tekib tahtmine soomuki või tankiga liikuda - tänavad on jubedas korras ja rullnokad on teinud palju uusi reegleid.
2. Kui meie kliima oleks tunduvalt soojem ja tänavad koosneksid mitte ainult aukudest, võiks olla ju ka mõni lahtine sportauto, aga see peaks siis olema niinimetatud teine auto või pühapäevaauto, sest metsa või sukelduma ju sportautoga ei lähe. Raha taha pole minul küll ükski autoost jäänud. Kõik ju oleneb sellest, kui väga sa autot tahad. Kui Eestist õiget autot ei leia, on maailmas kusagil alati see sõiduk olemas, mille hind sobib.
3. Üldiselt võin vist ennast pidada küll tehnikahuviliseks. Mul on ka kaks mootorratast - KTM, millega käin metsas, ja Harley Davidson, millega saab maanteed põletada.

 
Karl Madis eelistab volkareid
Volkswagen Sharan, 2002
Hind: 140 000.-
Võimsus:
Kütusekulu: 7,5 l/100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 12,1 sek
Tippkiirus: 195 km/h
1. Selle auto valik on seotud mu tööga, sest pillid ja aparatuur peavad kõik ära mahtuma ja kuna auto on mahukas, töökindel, mitte väga kallis ja ilus veel pealekauba, siis olen otsustanud juba kaks korda sama margi kasuks. Ja tundub, et kui autot vahetan, siis marki veel mitte. Kõige olulisem on, et auto sõidab iga ilmaga ega jäta sind kunagi teele.
2. Kindlasti ei ostaks ma autot enesehinnangu tõstmiseks. Teen valiku otstarbekusest ja säästlikkusest nii kütuse kui ka autohinnast lähtuvalt. Olen loodussäästlik tüüp ja mäletan, kui endale seitseteist aastat tagasi Soomest esimese auto tõin, siis tundsin hingepiina, et olen ka looduse saastajate ridadesse astunud. Aga kui üks tehas saastab loodust rohkem kui terve Tallinna autopark, siis on probleem hoopis mujal ja tegelikult tuleks tarbimist piirata.
3. Autohuviline ma ei ole ja teisi ka auto järgi ei hinda. Hindan ikka seda, kes roolis on. Mis kasu on fantastilisest autost kui roolisistujal puudub igasugune liikluskultuur. Aga vahet pole, millise autoga hea inimene sõidab.

 
Katrin Siska fännab vihaseid autosid

Toyota Land Cruiser 3.0 D4D A/T Luxury/Executive Diisel
Hind: 650 000. - Võimsus: 127 kW
Kütusekulu: 7,5 l/100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 11,5 sekundit
Tippkiirus: 175 km/h
1. Mu auto on stiilne, vastupidav, praktiline ja mugav. Mulle on meeltmööda suured, kergelt vihase välimusega maasturid. Muusikuna on mul aeg-ajalt tarvis oma pirakat süntesaatorit ja kitarre bändiproovi transportida, seega on mahukas maastur mõistlik valik.
2. Laseksin end kuninglikul kombel ringi sõidutada autojuhil, kes keeraks pika, suure ja laia Hummer-limusiini rooli. See oleks luksuslik vaheldus argipäevasõitudele.
3. Kõik autondusega seotud teemad on mulle alati olnud meeltmööda.

 
Lea Liitmaa valis turvalise

Saab 9-3 Sport Sedan turbodiisel, 2003
Hind: 435 000.-
Kütusekulu: 8,0 l/100 km
Kiirendus: 0-100 km/h 8,5 sek
Tippkiirus: 220 km/h
1. Kuna lapsed on kõik tahes tahtmata oma vanemate poolt suuresti mõjutatud, siis olen väiksest peale isa jutust kõrva taha pannud, et Saab on kvaliteetne ja hea auto. Enne ostmist vaatasin Saabe tegelikult tänavatel suure igatsusega juba mitu aastat. Lõpuks siis saingi omaenda isikliku Saabi. Mu jaoks on auto juures kõige olulisem turvalisus ja Saab on kahtlemata turvaline auto. Peale kõige muu on ta välimuselt vapustavalt ilus ja omanäoline ning sõites mugav. Säästlikkus on mu jaoks ka olulisel kohal, ja seda mitte ainult rahakoti, vaid ka looduse huvides. 2. Arvatavasti selle helesinise kaunitariga Saab 9-3 Cabrioga, mis praegu Saabi teeninduses seisab ja omanikku ootab. Ta on muidugi üsna sarnane minu omaga.
3. Mu tehnikahuvi piirdub Kalevi suursõiduga, mis igal aastal mu kodu lähedal toimub.

Rolf Juniorit paeluvad sportautod
Ford Probe, 1996
Hind: 80 000.-

1. Vabal ajal sõidan Fordiga. Mulle meeldivad sportautod, kuigi jah, meie teed on nende surm. Kõige olulisem on mulle isikliku auto juures see, et oleks mugav sõita ning kindlasti peab olema hea stereo. Oma sponsorauto Toyota juures pean kõige olulisemaks seda, et seal on 5 kohta, erinevalt mu isiklikust autost, kus on 4 kohta. Seda sellepärast, et siis mahume nii mina kui tantsijad autosse ja saame mõnusalt ning turvaliselt esinemas käidud.
2. Ma usun, et eks see mingi vähe vingem sportauto oleks. Aga hetkel olen väga rahul oma valikutega.
3. Kõik, mis puudutab audiovideoalast tehnikat, huvitab mind väga.

 
Üllar Jörbergile sobib mehine maastur

Mercedes-Benz ML 320 bensiin, 2000
Hind: ca 300 000.- Kütusekulu: 10 l/100 km

1. Mul on hea auto, ennekõike sõidan maasturiga töö pärast, see on turvaline. Neljarattavedu on väga hea. Pehme hea auto, teel püsib hästi.
2. Ma sõidaks siis juba lennukiga. Aga kui pean valima auto, siis Hummeri. Kuid mis siin ikka fantaseerida. Ega ma sellepärast rohkem tööd ja raha saa - kui mul on väga äge auto, siis ei lasta enam esinemagi, vaadatakse, et vennal on nii palju raha, et…
3. Eks ikka iga aasta tuleb poputada. Raha läheb palju autole - mida kallim auto, seda kallimad jupid. Õigel ajal tuleb ikka asjad ära teha. Tehnikahuviline ma nii palju olen, et automessil käin ja ajakirju sirvin.

 
Marju Länik huvitub tehnikast
Toyota Avensis, 2002
Hind: ca 160 000


1. Kuna mu praegune auto oli salongi näidisauto, siis ta on heade lisadega ja väga ilusa väljanägemisega. Autol on taga tumedad klaasid, mis on väga hea, sest mõnikord vahetan enne esinemist autos riideid. Mul on mõnikord vaja võimendus järelekäruga kaasa võtta, seepärast on hea, et konks on taga.
Ta on mulle väga armsaks saanud. Mu autos on siiani justkui uue auto lõhn. Suitsetamist ei ole selles autos olnud ega hakka ka olema. Viimasel ajal olen mõelnud, et tahan džiipi ja hea meelega sõidaks Mercedesega.
2. Kui ei peaks mitte millegi peale mõtlema, siis ma valiksin elegantse stiilse naiseliku hea joonega hea minekuga tõeliselt nauditava sõiduki.
3. Automarke ma tunnen üsnagi hästi. Tean, mis ajal mingid mudelid on välja tulnud ja olen tehnikahuviline küll. Võib-olla rohkemgi, kui arvata võib. Olen aeg-ajalt erinevaid autosid testinud ja proovinud.

 
Veel staariautosid:
Tanel Padarile kuulub Jeep Commander 3.0 CRD 5A Limited, mille hind küündib 700 000 kroonini. Tegemist on kolmeliitrise turbodiiselmootori ja automaatkäigukastiga maasturiga.
Indrek Raadik alias Summer mõõdab kilomeetreid erkpunase Volkswagen Passatiga 2006, mille turuhind on ca 350 000 krooni.

Reet Linna on mitmeid aastaid truu olnud Nissanile. 2006. aastast keerab ta 190 000 krooni maksva Nissan Note`i rooli.
«Paljud mehed alahindavad Jaapani autosid, aga mina olen väga rahul. Automaatkäigukast on mugav ja hea, enam ma ei oska teistsugusega sõitagi. Auto on minu jaoks nagu hea sõber,» sõnab Reet.

Gerly Padar sõidab … maksva Peugeot 407 SWga, mille andis lauljatarile kasutada Kommest Auto.



Rannap Roostevaba maailm