Mida arvate erinevatest pesupulbri ja köögipesuvahendite reklaamidest?

Pesupulbri ja köögipesuvahendite reklaamid aitavad perenaisi, kes neid vahendeid igapäevaselt kasutavad. Valdav enamus neist on toodetud välismaal ja eesti inimesi nendes reklaamides ei kohta. See on ka põhjus, miks nad tunduvad igavatena ja tüütutena.

Kas enam pole mõttesse tulnud oma tarkust jagada õpilastega ja seda mitte ainult reklaaminduse vallas (vihje 62.kk)?

Heameelega vestleksin oma endiste õpilastega nende valitud teemal kui nad ainult sellest soovist märku annaksid.

Kas on plaanis korraldada taas mõni foto-koolitus ja miks fotokursusel osalejal peab olema ainult peegelkaamera?

Järjekordne fotokoolitus on kavas 9.-10. juunil 2007. Kui tingimusena poleks nõutud peegelkaamera olemasolu võiks juhtuda, et osalejaid koguneb liiga suur arv. Arvata võib, et peegelkaamera omanikel on veidi tõsisem tahtmine fotograafiaga tegeleda, vahetatavad objektiivid võimaldavad ka kvaliteetsemate portree ja interjööri (arhitektuuri) ülesvõtete tegemist. Lõppude lõpuks oskab kogemustega piltnik teha hea pildi ka ükskõik kui lihtsakoelise aparaadiga. Kursusele saab veel registreerida, lisainfo veebilehel http://www.timeless.ee

Sellest aastast viin läbi ka uut fotografeerimiskursust “Photo Shooting Action with Gorgeous Estonian Women”, mis on suunatud eelkõige välismaalastest turistidele.

Kas “sex sells” on endiselt Teie deviis?

Ma ei suuda meenutada, et oleksin kusagil sellist deviisi esile tõstnud. Kui jalutate rannas ja kohtate seal päevituskostüümis inimesi, siis ei arva te ju, et nad tegelevad millegi müümisega seksi kaudu. Kui te sellise päevitaja reklaami jaoks jäädvustate, siis võiks pigem öelda, et filmis on kasutatud mõningaid sensuaalseid elemente.

Mis Reklaamfilmiga juhtus?

80-ndate teisel poolel oli nõukogude ühiskond kreenis (Arnold Rüütlit parafraseerides). Reklaamfilmil nappis tellimusi, sest suurt midagi polnud enam reklaamida. Tagatipuks läksid juhtkonna liikmed riidu ja jagasid omavahel personali ja kasulikud ruutmeetrid. Lõpuks lõpetati igasugune tegevus ja pandi kõik uksed kinni. Praegu tegutseb Reklaamfilmi kohvikus Eesti üks edukamaid restorane “Troika”.

Kas teate, et paljud teie klipid on youtube´is? Teie loaga?

Tean küll, need said sinna üles pandud, et kõik soovijad saaksid minu loominguga üle maailma alati tutvuda.

Olete kasutanud oma reklaamides tuntud muusikute loomingut, kas kohtuasju ei karda või sõlmiti artistidega kokkuleppeid?

Tuntud muusikute loomingut kasutasin Nõukogude Liidu olemasolu päevil, mil välisautoritele nende loomingu kasutamise eest autoritasu ei lähetatud.

Kas toodate ka hetkel reklaame tele jaoks ja kui, siis mis on teie viimased reklaamid?

Kui keegi soovib telereklaami tellida, teema mulle sobib ja leian hea idee, siis heameelega. Oluline on eelkõige teha selline reklaam, mida inimesed tahaksid ikka ja jälle uuesti vaadata ning mis oleks konkurentide tehtust erinev.

Viimase telereklaami tegin maailma ühe suurima isolatsioonimaterjali tootja tütarettevõttele ThermiSol OÜ-le. Reklaamiklipp ise oli 23 sekundit pikk, tempokas ja reklaamis ThermiSoli uut niiskuskindlat vundamendisoojustusmaterjali THERMISOL ROUTA’t. Klipile tegi originaalmuusika ja lauluseade Gerli Padar koos oma uue ansambliga Glive. Reklaamfilmi toetasid ka minu kontseptsioonil välja töötatud raadio-, tänava- ja kaupluse müügikohareklaamid. Reklaamfilm pälvis ka Kuldmuna reklaamikonkursil eriauhinna.

Millised reklaamid, mida praegu TVs näidatakse, on Teile meeldejäänud? Miks ja millega?

Pean Teile tunnistama, et hetkel ei oska küll ühtegi reklaamfilmi meenutada. Võib-olla on põhjus selles, et reklaamipausi ajal jõuan ma teistel kanalitel toimuvat jälgida. Telereklaami suhtun kui peale sunnitud meelelahutusse, mille toel tehtud ostueelistust on tõeliselt raske meenutada.

Milliseid tooted, millele omal ajal reklaame pidite tootma, on meeldejäänud? Milliste esemete/asjade/toodete kvaliteeti hindate heaks tänapäevalgi?

Nõukogude Liidu ajastul olid apelsinid, sidrunid, viinamarjad, baklažaanid, kanahakkliha, kanašnitsel, jäätis limonaad ja teised toidulauale kuulunud tooted sama maitsvad kui tänapäeval. Õlle kvaliteet on palju parem, aga alkohoolseid jooke okupatsiooni ajal ei reklaamitud. Üksainus kord reklaamiti paari kuu jooksul automarki “Zaporožets”, aga kas seda autot on võimalik võrrelda tänapäevaste autodega Eestis?

Kuidas teie reklaamid Borati filmi sattusid? Ja kas Borat tuleb Eestisse?

Borat leidis reklaamfilmid minu koduleheküljelt http://www.timeless.ee

Borati Eestisse toomist on soovinud reklaamiagentuur Tank, et vändata reklaamfilmi ”Noored, tulge ometi valima!”, Eesti Ekspress, Suprema Securities investeerimispank, ehitusmaterjalide maaletooja Merkerson Grupp ja ajakiri Just! Ükski nendest firmadest pole pakkunud välja ühtegi stsenaariumi, mis õigustaks Borati kutsumist Eestisse.

Kuidas vaatate täna oma nõukogudeaegse loomingu peale? Kas sellised reklaamid, kus taustaks käis “kana-kana-kana…hakk-liha” või siis tantsuvõistlus, kus auhinnaks mahlad, said omal ajal tõesti tehtud tõsise kunstimeele mõjul või pigem sarkasmi ja irooniaga? P.S. kuidas õnnestus nõukogude ajal ära põhjendada, et reklaamis on ilmtingimata vaja kasutada paljaid naisi?

Teil on õigus, nendes filmides on oluline annus groteski. Arvan, et sarkasm ja iroonia on sealt välja jäetud. Nõukogude ajal polnud paljaste naiste küsimus aktuaalne — kõige rohkem kardeti seda, et reklaamfilmi ei satuks Toompea vaateplatformilt vanalinnale suunatud kaadreid, sest sealt oleks vaenlane võinud välja lugeda, kuidas Tallinnat pommitada.

Kas Palestra tüdrukutega on ka kunagi koos plaanis veel teha midagi?

Reet Kriegeri Palestra tüdrukud esinesid 9.aprillil Salme kultuuripalees oma tuntud hiilguses. Nende kõrgetasemelist lihvitud esinemist vaadates turgatas pähe mõte, et tore oleks sellist tantsutruppi näha mõne supergrupi esinemist ilmestamas — täpselt sama efektselt nagu Simply Red kasutas oma Kuuba kontserdil tantsutrupi “Danza Contemporanea De Cuba” abi.

Kas teil on ka omaenda lemmik kõikide reklaamide seast, mis te aastate jooksul tootnud olete? Ja kui, siis mis teda teistest eristab?

Pakun välja ühe filmi nimega “Sidrun”. Seda filmi iseloomustab pööraselt hea Margus kappeli originaalmuusika Ott Arderi laulutekstile. Ivo Linna laulab seda lugu fantastiliselt hästi tõusvas gradatsioonis. Kuulake ainult, kuidas Ivo maandab Tallinna suusamaratoni üleskruvitud pinged refrääni geniaalses tõdemuses: “CCC-vitamiin!!!”

Millest olete ammutanud inspiratsiooni oma reklaamide jaoks?

Inspiratsiooni saamiseks tuleb lihtsalt oma nina igale poole toppida: tuleb käia kunstinäitustel, ööklubides, vastuvõttudel ja lobiseda inimestega. Reklaamfilmi tehes tuleb püüda realiseerida päheturgatanud idee selliselt, et vaatajal poleks põhjust reklaamipausi ajal kanaleid vahetada.

Kust te saite idee oma ürituse “Väike tantsumaraton” korraldamiseks?

Olles koolis ajalooõpetaja nägin kui halvasti õpilased oskasid tantsida, kui ebahuvitavad olid nende klassiõhtud ja lõpupeod. Poistel puudus enesekindlus ja oskus tüdrukuid tantsule viia — sealt see mõte tuligi. Minister Mailis Reps lubas peale “Väike tantsumaratoni” õnnestumist teleekraanil, et noored saavad alates septembrist ühe kehalise kasvatuse tunni asendada valikuliselt tantsutunniga. Video-kokkuvõtteid koolides toimunud üritusest saab vaadata minu veebilehelt http://www.timeless.ee

Tegelete fotograafia valdkonnaga juba 30 aastat ja fotografeerite peaasjalikult kauneid naisi. Kas olete leidnud Eesti Nokia?

Eesti Nokia peitub paljudes õnnestunud ettevõtmistes. Minu eesmärk on oma kodulehe vahendusel maailma ette tuua kõik need tundmatud Eesti kaunitarid portree ja figuurifotoga, kelle ilu ootab avalikkusele esitlemist ja kroonida nad Timeless World Missiks või Missiseks. Erinevalt teistest missi- või missise konkurssidest on minu võistlusel kõik võitjad ja uus miss valitakse iga kahe nädala tagant.

Kas olete koostööd teinud ka Freddie Mercury’ga?

Naljaviluks tegin ansambel Queeni laulule Body Language uue videoklipi variandi, kasutades parimaid katkendeid oma filmidest. Olete teretulnud seda vaatama ja oma hinnangut andma siin.

Toodate peale reklaamfilmide ka lühifilme. Kellele?

Viimased filmid on valminud Eesti Vähiliidu tellimusel, eriti hästi tuli välja lühifilm “Mehe teine süda”, mis räägib meeste eesnäärmevähiga seonduvast.

Vaata Harry Egipti reklaamfilme siit.