USA-s vaatas Oscarigalat 41,5 miljonit inimest, mis on eelmise aastaga võrreldes viis protsenti vähem, teatab Fox News.

Telekanali ABC poolt üle kantud ürituse kõige vaadatum osa oli parima filmi väljakuulutamine, mida vaatas 25,2 protsenti ameerika peredest.

ABC kuulub Walt Disney korporatsioonile. Esmaspäeval avaldatud andmed võivad veel veidi muutuda, lõplikud täpsed andmed peaks selguma neljapäeval.

Oscarite vaatajaskond on kahel viimasel aastal olnud suurem kui 2003. aastal, mil vaatajaid oli 33 miljonit. 1998. aastal, kui Titanic võitis 11 Oscarit, oli vaatajaid 55 miljonit. Kõigi aegade vaadatavuse tippaeg oli aasta 1983.

Osade vaatlejate arvates on vaatajaskonna languse põhjuseks uus õhtujuht, mustanahaline koomik Chris Rock. Varasematel aastatel on pikka aega õhtujuhiks olnud Billy Crystal või Steve Martin.

Sellegipoolest on Oscariõhtu aasta üks vaadatuimaid saateid. Reklaami hind poole minuti eest on keskmiselt 1,6 miljonit dollarit (17,6 miljonit krooni).

Ometi vaatab nii Kuldgloobuste, Grammyde kui Emmyde jagamist üha vähem inimesi. Kuldgloobuse vaatajaskond langes eelmise aastaga võrreldes lausa 40 protsenti, Grammydel 28 protsenti ning Emmy vaatajaskond oli viimase 15 aasta madalaim.