TV3 programmijuht Raimo Kummer: paljusid Kanal 2 saateid on ka meile pakutud, aga oleme loobunud. Lustist tekkinud augu täitmine on poole peal

 (4)
TV3 programmijuht Raimo Kummer: paljusid Kanal 2 saateid on ka meile pakutud, aga oleme loobunud. Lustist tekkinud augu täitmine on poole peal
Foto: TV3

Kui miski suutis kodumaist telemaastikku sel sügishooajal korralikult võngutada, oli see äsja viimase osaga eetris olnud suhtereality “Rannamaja” - TV3 hittsaade, mille seksikad kangelased suutsid end koguni Kroonika kaanele välja murda. Iga telekanal unistab saatest, millest räägitakse mitte ainult meedias, vaid ka perekondlikel õhtusöökidel ja hommikuti töökaaslastega kohtudes.

Rääkisin TV3 programmijuhi Raimo Kummeriga nii selle saate edu saladusest kui ka muust sügishooaega puudutavast - kui valus ikkagi oli Katrin Lusti lahkumine konkurentkanalisse?

Pikemast jutuajamisest koorus välja, et:

* telekanaleid rõõmustab, et vahepeal suurest pildist kaduma kippunud televisioon on taas sündmuseks saanud - seda nii meedias kui ka rahva hulgas,

* “Rannamaja” ei jää kahtlemata ainsaks omataoliseks - kogu maailmas on alanud tõsielutelevisiooni uus suur kuldaeg,

* lavastuslikke sarju jääb televisioonis aina vähemaks ja see kehtib koguni striimimiskeskkondade puhul, kus seni on lavastuslikud sarjad olnud põhiline,

* veidi tekitavad TV3s kadedust Kanal 2 “Õhtu!” särtsakad saatejuhid ja Katrin Lusti lahkumine tundub siiski pisut valus, ehkki otse seda välja ei öelda,

* kuid sügishooaja nn suursaated nagu “Su nägu kõlab varsti tuttavalt” ja ka “Joel Ostrati suur õhtusöök” on puha TV3 eetris ja vaatajanumbrid üldiselt on tegelikult rõõmustavad,

Seotud lood:

* meedias kajastatav teletopi esikümme ei ole põrmugi põhiline, mille nimel kanalid omavahel võistlevad ja pingutavad,

* Tallinna televisiooni saateid on pakutud mõlemale kommertskanalile, aga erinevalt Kanal 2st (kes võttis endale teledoktor Viktor Vassiljevi) pole need TV3 köitnud.

Enne intervjuu juurde asumist olgu rõhutatud, et kui juttu on “Rannamajast” või mis tahes tõsielusarjast, on Raimo üks õigemaid inimesi sellest kõnelema, sest enne TV3 programmijuhiks asumist töötas ta kaua produktsioonifirmas Filmimees ning tegeles suuresti just realitysarjade toimetamisega.

Mis on “Rannamaja” menu saladus? Kas keegi uskus, et kui tuua eetrisse hõrgud Kristod ja paljad naised, on rahvas kohe leilis? Ise uskusid?

Ma arvan, et vaatajate ootus skandaalse suhtereality vastu oli ja on väga suur, aga neid ei õnnestu kuigi tihti teha, sest häid osalejaid leida on väga keeruline. Nüüd tuli kuskilt välja terve ports ägedaid ja avatud noori, kes ei karda kaamerate ees teha seda, mida nad igapäevaselt niikuinii teevad, ja asjadest avameelselt rääkida. Ma ei ole kunagi sõnastanud eesmärki tuua eetrisse „hõrgud Kristod ja paljad naised“, vaid hea reality. Tulemusse uskusin kohe, kui nägin osalevaid noori ja formaat oli paigas.

Millised on sinu jaoks selle sügise kolm kõige säravamat telehetke?

TV3 programmijuhina valin hetked loomulikult TV3ga seotud hetked, aga alustan sellest, et televisoonist räägitakse ja kirjutatakse jälle. Ükskõik, mida interneti ja voogedastuse võidukäigust ei räägita, hetkel on televisioon kõige laiahaardelisem meedia ja hooaja algus oli üle mitme aasta jälle suur sündmus.

Teiseks saated - ja siin ei saa mööda “Rannamajast”. Ma tean, et paljud noorte seltskonnad kogunevad kolmapäeva õhtuti, võtavad snäkid ja joogid ning vaatavad koos “Rannamaja” ja omavahel rääkida tohib ainult reklaamipauside ajal. See on äge, sellist asja täna tihti ei kuule.

Joel Ostrati suur õhtusöök Tõnis Niinemetsaga oli supernaljakas, praktiline ja põnev; “Su nägu kõlab varsti tuttavalt” avaepisood oli väga kõva ja vaatajad võtsid uuenenud formaadi hästi vastu. Need on saated, mille ekraanile jõudmist ootasin sellise erutusega, nagu vanasti oli minu jaoks otsesaate juhtimine. Alati on väike pinge ja värin sees ning peabki olema.

Panen ritta veel Marii Karelli “Laseri”. See saade läheb iga nädalaga paremaks ja teemadevalik on selline, mis kõnetab tegusat, tarka ja asjalikku televaatajat, kes huvitub Eesti elust ja tahab elada paremas maailmas.

Kolmandaks telehetkeks on reitingud! Nooremad televaatajad on sellel sügisel kommertskanalitest selgelt eelistanud TV3 programmi, mis näitab, et me oleme toonud ekraanile saated, mida vaatajaid hindavad.

Aga millise konkurent Kanal 2 saate pärast oled kade? Kas see võiks olla “Õhtu!”?

Mitte ühegi. Päris mitmeid Kanal 2 saadetest on TV3-le pakutud, aga oleme loobunud. Kui millegi peale üldse kade olla, siis “Õhtu!” saatejuhtide, sest Piret, Robert ja Jüri on tõesti head.

Tundub, et telehooaegadel saab aina vähem vahet teha, jooksvalt tuleb nii palju uusi asju peale, et ei saagi aru, millal üks hooaeg lõpeb ja teine algab. Vahepeal kõneldi palju telekanalite nn võidurelvastumisest, mis lõpuks rauges, sest raha sai otsa. Kui uute saadete arvu vaadata, siis raha on nagu küll… Kuidas kommenteerid?

Raha ei ole kunagi piisavalt ja kindlasti on saateid, mis Eesti suuruses riigis jäävadki tegemata, sest turg on selleks liiga väike. Ma usun, et oleme olnud järjest efektiivsemad ja suutnud teha head teleprogrammi mõistliku hinnaga. Kommertskanali programmieelarve seotud (reklaami)müügiga, mis tähendab, et kulutada saab niipalju kui teenime. Kui läheb hästi, siis saame ka programmi rohkem raha panustada.

Konkurentkanali juht vastas eelmisele küsimusele, et vaja on mõistlikult majandada. Mida see mõistlik majandamine TV3le tähendab? Hooaja avapeo ilutulestik oli küll uhke…

TV3 hooaja avapeod on meile olulised, et tunnustada ja tänada oma kliente, koostööpartnereid, teletootjaid ja saatejuhte. Neid, kes teevad igapäevaselt rasket tööd, et televaatajad saaksid nautida head meelelahutust. Mõistlik majandamine tähendabki efektiivsust, st olemasoleva raha eest pakkuda parimat programmi.

Kuidas siiski on tegelikult? Kas kanalitel on vähe raha või olid meie teleprodutsendid harjunud liiga hästi elama ja nurin, mida kuluaarides palju kosta, tuleneb sellest, et välisomaniku raha eest hullata oli hea, aga seda raha enam nii palju ei tule? Olgu, küsin kuidagi leebemalt: kas produtsendid on ikka veel mugavustsoonis?

Ma arvan, et mugavustsoonis ei ole telemaailmas keegi. Mõlema kommertskanali programmijuhtide pea samaaegne vahetumine tähendas, et kõik on uus. Ma olen kindel, et produtsendid pingutavad ideedega, sest konkurents on tihe.

Küsisin konkurendilt, kas pärast Teet Margna lahkumist Kanal 2st jäi tele-eetrisse auk. Sinult tahaks teada, kas Katrin Lusti lahkumisest tekkinud auk on kinni lapitud?

Teleprogramm on tervik, seda ei ole mõtet vaadata ühe tüki kaupa. Reitingud näitavad, et tervikus oleme augu lappinud, konkreetse esmaspäevase vastasseisuga oleme poolel teel.

Öeldakse, et telekanalit huvitab ainult reiting. TV3 pääseb teletopi esikümnesse harva. Rahvas teab ainult seda esikümmet, mida saadetakse meediale avaldamiseks, aga kui teleringkonnas liikuda, kuuleb juttu põhiliselt ikka müstilisest “sihtrühmanumbrist”. Ehk seletad, mis see on? Ja kas see esikümme on päriselt ka nii tähtis? Me ei leia sealt ju ka “Rannamaja…”

Meedias avaldatav top on tore, ja tore kui TV3 saated sinna jõuavad, näiteks „Su nägu kõlab varsti tuttavalt” oli avanädalal Eesti vaadatuim telesaade. Aga tõsi on, et avaldatav teletop ei ole meie prioriteet. Kommertstelevisiooni tehakse eelkõige vaatajatele, kes on atraktiivsed reklaamiandjale ja selleks on inimesed vanuses 18-49. Nii on see hetkel kogu maailmas ja Eesti ei ole siin erand. Selle sihtrühma TOP20-s olid eelmisel nädalal rohkem kui pooled saated TV3 omad. Kui tervet sügist vaadata, siis näiteks 18-49 sihtgrupis olid ligi pooled “Rannamaja” episoodid suurema vaadatavusega kui Pealtnägija.

Samas on TV3 eesmärk olla Eesti vaadatuim telekanal ja me ei unusta kunagi ühtegi sihtrühma, meil on alati kavas ka laiemale publikule meeldivaid saateid. Sellel sügisel on meil ka kogu elanikkonda arvestades väga hästi läinud, tänase seisuga on TV3 oktoobris olnud kõige rohkem vaatajaid köitnud kommertskanal.

Kindlasti valmistud juba kevadeks. Kui “Rannamaja” juba kord rahva ära hullutas, kas läheb, nagu Eestis sellistel puhkudel tavaline – kui sarjas on kaks Kristot, siis kevadel vähe sellest, Eesti tele-eetris on viis “Rannamaja”, neist igaühes vähemalt seitse Kristot… Realiti kuldaeg on jälle käes?

Viite “Rannamaja” ei saa, see tüütaks ära. TV3 sügisprogramm on väga hästi tasakaalus ja meil väga erinevaid saateid alates argipäevasest päevakajalisest magasinist kuni suure meelelahutusshowni. Tõsi on see, et skriptimata saadete kuldaeg paistab kogu maailma teles tagasi olevat, aga selle kategooria alla lähevad lisaks realityle ka erinevad stuudiosaated, meelelahutusmagasinid ja palju muud.

Seriaalid pakuvad ikka palju kõneainet, aga eriti ei räägita nende näitamisest televisioonis. Huvitav trend on see, et suured voogedastusplatvormid, mille leivanumber oli just tervete seriaalihooaegade korraga näitamine, on nüüd ka reality poole pöördunud ja seda toodetakse juba maksumüüri taha. Eks see asi lainetena käib.

Millise Tallinna tv saate hea meelega TV3 programmi lisaksid?

Meile on pakutud 4-5 saadet ja laine algas juba suve alguses. Ma ei tea Tallinna TV programmist kuigi palju. Neid, mida on pakutud, olen proovinud vaadata. Saadetes on toredaid hetki, aga enamasti ei ole need kommertstelevisiooni programmi sobivad. Minu vanaema oli suur Tallinna TV austaja ja kurvastas, kui see eetrist kadus.