31. augustil 1997. aastal sattus 36-aastane Diana koos armastatu Dodi Fayediga autoõnnetusse Pont de l'Alma tunnelis Pariisis. Õnnetuses hukkusid printsess, Dodi Fayed ja nende autojuht Henry Paul. Ainus ellujääja oli Dodi ihukaitsja Trevor Rees-Jones.

Mirror kirjutab, et Shepherd avaldas hiljuti raamatu, kus tõi välja, et Diana elu päästnuks see, kui ta oleks oma turvavöö kinnitanud. Patoloogi sõnutsi oleks printside Williami ja Harry ema ilmselt juba kaks päeva pärast õnnetust saanud avalikkuse ette tulla, taagaks avariist vaid mõned luumurrud ja sinikad. Paraku oli turvavöö lahti. Shepherd märkis, et saatuslikuks sai rebend kopsus, tegu on väga harva esineva vigastusega. Patoloogi sõnutsi aga on välistatud igasugu vandenõuteooriad. Tegu oligi lihtsalt kurva juhtumiga, kus mitmed asjaolud kokku langesid.

Lisaks kahjustatud kopsule loetleti toona Diana vigastustena ka murtud luud ja väike seljavigastus. Üks viga oli toona seegi, et kiirabi ei tegutsenud piisavalt kiiresti. Meedikutele tundus esiti, et printsessi seisund on stabiilne, kuna ta suhtles ja tundus olukorrast aru saavat. Shepherd ütles oma raamatus, et tegelikult samal ajal oli ta kopsus tugev veritsus.

Viimaks kaotas Diana kiirabiautos teadvuse ning elustamine ei aidanud. Hiljem on palju juttu olnud, et õnnetuse taga võib näha ka kõmupiltnikke, kes autot jälitasid, ametlikke süüdistusi pole esitatud. Prantsuse politsei poolt läbi viidud uurimine näitas, et süüdi on autojuht Henry Paul, kes sõitis liiga kiiresti. Tema organismist leiti ka ravimite ning alkoholi jälgi.

Richard Shepherd osales uurimisel meditsiinilise eksperdina, kontrollimaks võimalikke teooriaid, et surma taga oli midagi enamat kui lihtsalt traagiline õnnetus.