Londonis langes eelmisel nädalal varguse ohvriks Eesti käsitöödžinnide tootja Junimperium Destillery. Firma asutaja Tarvo Jaansoo sõnas Retro FM-ile antud intervjuus, et uurimine käib, aga kõik detailid praegu veel selged pole.

"Teada on täpselt nii palju, kui nädal aega tagasi. Koorem, mis oli teel Inglismaale ehk Londoni City Bondi, mis on peamine ladu, kuhu alkohol saabub, ööl enne sinna jõudmist kummalisel kombel varastati autost ära. Hommikul kui autojuht silmad rähmast puhtaks pühkis, avastas, et kasti sees on augud ja džinn on läinud. Edasi on sellega tegelenud inglise politsei," sõnas Jaansoo.

Kohalikus meedias kajastatud uudise järel leidsid paljud, et tegu võib olla kavala reklaamtrikiga - uuele turule murda sooviv firma ja kohe juhtus nii.

"Oleks see vaid nii. Sellist reklaami ei tahaks ikka teha, et lasta oma laadung kuhugi ära haihtuda. Tegu ei ole kahjuks reklaamtrikiga, vaid kahetsusväärse juhtumiga, mis meiega juhtus," ütles Jaansoo.

Tarvo Jaansoo usub, et kuritegu suudeti korda saata vaid selle tõttu, et keegi teadis kange alkoholi kohta. Eestlasest ettevõtja lisas, et turvakaamerasalvestisi neil pole.

"Ju need kurikaelad teavad, kuidas seal toimetada. Ilmselt need mehed, kes seda teevad, ei tee seda esmakordselt. Tänane olukord võib-olla tingib ka seda, et seda tüüpi juhtumid on hakanud sagenema. Nii siinpoolne vedaja kui Inglismaa poolne vastuvõtja ütlesid, et selliseid asju tänapäeval juhtub," sõnas Jaansoo.

Ettevõtjal ja tema tuttavatel pole midagi sarnast varem juhtunud. Küll aga on varem veini sisse tuues ette tulnud, et kast või paar on kadunud.

Pärast vargust pandi Eestist uus toodang teele, kuna Inglismaa turg on Junimperiumi ettevõttele oluline. Eile korjati laadung peale ning selle nädala lõpuks peaks see kohale jõudma. Jaansoo loodab, et seekord läheb džinni transportimisega kõik hästi.

Kuigi ettevõtte jaoks oli rööv majanduslikult kahjulik, siis ise nad võtavad seda parajaga huumoriga. Jaansonile tundub, et seda teevad ka teised, kes juhtumist kuulevad, ning see on aidanud neil ka nime teha. Enne seda vahejuhtumid ei olnud paljud džinnitootjast siin midagi kuulnud.

"Kui transpordifirmast helistati ja öeldi, et džinn on kadunud, siis ma ei tahtnud kohe uskuda. Ega praegu ei ole ju 1. aprill, miks ta mulle seda jama ajab. Aga reklaami mõttes tuligi seda ära kasutada. Heal uudisel ei tasu lasta raisku minna," sõnas Tarvo Jaansoo.