Iowa ülikoolis läbi viidud uuring näitas, et vaatajad mäletasid mittepornograafiliste programmide vahel näidatud reklaame paremini kui seksuaalse sisuga materjali vahel näidatud kommertsliku sisuga teadaandeid. Psühholoogid seletasid seda sellega, et inimesed keskenduvad ekraaniseksi nägemisele rohkem kui muudele programmidele, teatas Ananova.

Psühholoogid Brad Bushman ja Angelica Bonacci testisid 324 täiskasvanut, näidates neile pornograafilisi, vägivaldseid ja neutraalseid teleprogramme, mille vahel olid pikitud karastusjookide, hommikusöögihelveste, pesupulbri ja muude kaupade reklaame. Televaatajatel paluti 24 tunni pärast nimetada tooteid, mida reklaamiti.

Uuring näitas, et ka vägivallafilmide vaatamise järel ei mäletanud katsealused reklaamide sisu. Efekt oli sama nii meestel kui naistel ega sõltunud sellest, kas vaadatav neile meeldis või mitte.

Uuringu tulemused on avaldatud teadusajakirja Journal of Applied Psychology juuninumbris.